کد خبر: ۸۴۸۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
تعداد بازدید: ۲۹۵
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: حوادث ناشی از بارشهای اخیر در این استان سه کشته، یک مفقود و یک مجروح بر جای گذاشت.

بارش‌های اخیر در خراسان رضوی جان سه نفر را گرفتگزارش خبرداغ ، حجتعلی شایانفر افزود: در این میان یک نفر از جانباختگان بر اثر هجوم مستقیم سیلاب جان خود را از دست داد.

وی در توضیح این حادثه ادامه داد: دیشب یک دستگاه خودروی سواری پراید با سه سرنشین در روستای "رزداب" شهرستان خواف گرفتار سیلاب شد. در این حادثه جوانی ۳۱ ساله جان باخت، دیگر سرنشینن همین خودرو مفقود شد و سرنشین دیگر آن که مجروح شده برای درمان به بیمارستان انتقال یافت.

 

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین در جریان بارشهای اخیر پسربچه‌ای ۱۰ ساله هنگام بازی به داخل گودال مزرعه‌ای در منطقه ملک‌آباد شهرستان رشتخوار سقط کرد و جانباخت.

وی افزود: نوجوان ۱۳ ساله دیگری نیز در روستای نریمانی سفلی بخش رضویه شهرستان مشهد حین عبور از کال به داخل آن سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

شایانفر ادامه داد: مرگ این دو نفر بر اثر هجوم مستقیم سیلاب نبوده‌، لذا به والدین توصیه می‌شود به ویژه در شرایط کنونی و هشدار سیلاب بیشتر مراقب فرزندانشان باشند.
وی گفت: همچنین دیشب سرنشینان یک دستگاه خودرو در روستای "کجاب" شهرستان باخرز هنگام عبور از رودخانه گرفتار سیل شدند که با تلاش نیروهای تیپ ۳۸ زرهی ارتش مستقر در تربت‌جام و امدادگران جمعیت هلال‌ احمر نجات یافتند.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی افزود: در مجموع طی این مدت در جریان حوادث ناشی از بارندگی ۵۵۸ نفر بر اثر آبگرفتگی و سیلاب در شهرستانهای جوین، جغتای، قوچان، سبزوار، داورزن، زاوه، تربت‌جام،تربت‌حیدریه، خواف، مشهد، نیشابور، تایباد، صالح‌آباد و رشتخوار دچار حادثه شده و مورد امدادرسانی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی قرار گرفتند.
وی ادامه داد: همچنین بر اثر بارشهای اخیر ۲۱ جاده روستایی و ۱۱ مسیر جاده‌ای اصلی و فرعی بین شهری در خراسان رضوی بسته شد.

شایانفر گفت: تاکنون با تلاش نیروهای راهداری خراسان رضوی جاده شاهرود - سبزوار، هشت جاده فرعی شهری و ۱۷ جاده روستایی بازگشایی شده‌اند اما دو مسیر فرعی در شهرستان جوین واقع در غرب استان همچنان مسدود است.
بارشهای رگباری باران منجر به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها که از روز شنبه ۲۳ فروردین در خراسان رضوی آغاز شده تا آخر هفته جاری ادامه دارد.

استان شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی با وسعت ۱۱۸ هزار و ۸۵۱ کیلومترمربع شامل ۲۹ شهرستان، ۷۷ شهر، ۷۰ بخش و دو هزار و ۵۴۰ روستا است.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: