کد خبر: ۸۴۸۲۹۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
تعداد بازدید: ۳۲۹
سخنگوی دولت گفت: ما در اقتصاد تحریم زده قرار گرفتیم و با کاهش رشد اقتصادی بعد از کرونا هم مواجه خواهیم بود همان‌طور که حتی کشورهای قدرتمند اقتصادی هم در این زمینه رشد منفی یا کاهش رشد را تجربه کردند و ما هم اگر بعد از کرونا وارد عمل نشویم ممکن است با بیکاری ۴ میلیون نفری مواجه شویم.

ماجرای وام یک میلیونی با ۱۲ درصد سود به یارانه‌بگیران چیست؟ / ربیعی: به ۴ میلیون خانوار یک میلیون تا دو میلیون به صورت قرض‌الحسنه پرداخت می‌کنیمبه گزارش خبرداغ ، علی ربیعی، سخنگوی دولت، در نشست خبری خود با خبرنگاران، درباره علت دریافت ۱۲ درصد سود از وام یک میلیونی به یارانه بگیران، گفت: یک اقدام در یک کشور صورت می‌گیرد که بعد در اینجا بسیار تکرار و پخش می‌شود، مثلاً می‌گویند فلان کشور آنقدر کمک کرده و آنقدر وفور برای مردم ایجاد کرده است .در حالی که من با دوستی که در آن کشور زندگی می‌کرد صحبت کردم و گفت چنین خبری نیست.

سخنگوی دولت یادآور شد: ما در اقتصاد تحریم زده قرار گرفتیم و با کاهش رشد اقتصادی بعد از کرونا هم مواجه خواهیم بود همان‌طور که حتی کشورهای قدرتمند اقتصادی هم در این زمینه رشد منفی یا کاهش رشد را تجربه کردند و ما هم اگر بعد از کرونا وارد عمل نشویم ممکن است با بیکاری ۴ میلیون نفری مواجه شویم.

وی ادامه داد: ما ابتدا در نظر گرفتیم که به ۴ میلیون خانوار با درآمد پایین یک میلیون تا دو میلیون به صورت قرض الحسنه پرداخت کنیم که این اتفاق خواهد افتاد و در کنارش به همه یارانه بگیران که آن ۴ میلیون خانواده هم شاملش می‌شوند، گفتیم که وام یک میلیونی با نرخ ۱۲ درصد پرداخت می‌کنیم.

ربیعی خاطرنشان کرد: در هر حال دولت به دلیل تحریم، کاهش قیمت نفت و هزینه مبارزه با کرونا این میزان از وام را با کمک بانک مرکزی که نرخ سود را از ۱۸ به ۱۲درصد کاهش داد که این پول هم برای دولت نبوده است بلکه در اختیار بانک مرکزی بوده است.

خبرآنلاین

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: