کد خبر: ۸۴۸۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۸
تعداد بازدید: ۲۰۶
معاون وزیر بهداشت در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به طرح شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت گفت: ۱۸ درصد از افرادی که علائم شبیه کرونا داشتند تستشان مثبت شده است.

معاون وزیر بهداشت: ۸۰ درصد افراد مبتلا به کرونا هیچ علامتی ندارند / ۱۸ درصد از افرادی که علائم شبیه کرونا داشتند تستشان مثبت شده / تست کرونای ۲۱ درصد افرادی که در مجاورت بیماران کرونایی بوده اند مثبت شدهبه گزارش خبرداغ، معاون وزیر بهداشت در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با اشاره به طرح شناسایی بیماران کم علامت و بی علامت گفت: ۱۸ درصد از افرادی که علائم شبیه کرونا داشتند تستشان مثبت شده است.

حریرچی افزود: افرادی هم که در مجاورت کرونایی بوده اند ۲۱ درصد مثبت شده اند.

وی به شناسایی افرادی که با افراد مبتلا برخورد داشته اند بعنوان راهبرد وزارت بهداشت اشاره کرد و گفت::بعداز تشخیص فرد مبتلا به کرونا در نقاهتگاه معلوم می‌کنیم چه کسی مرخص می‌شود و یا تشخیص میدیم تحت نظر باشد باید ایزوله شود.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا در کشور رو به نزول است گفت:این در حالیست که در استان اصفهان روند نزولی قابل انتظار مشاهده نشده است.

اکنون بخوانید: 

وزیر بهداشت: در حال شطرنج بازی کردن با کرونا هستیم؛ فعلا هیچکس توان پیش‌بینی ندارد

حریرچی افزود: استان اصفهان هفت هزار تخت دولتی و خصوصی با ضریب اشغال ۸۰۰ بیمار بستری کرونایی دارد که این عدد کم نیست و قابل توجه است.

وی با قدردانی از تلاش‌های استان در جهت مقابله با کرونا گفت::بدون تعارف اقدامات بسیار خوبی با همت مدیران و مردم انجام شده است.
استاندار اصفهان هم در این نشست با تاکید بر اینکه باید به استان‌هایی که ظرفیت لازم را دارند و شرایطشان خاص است اختیارات دهند گفت:: در مباحث کلان ستاد ملی مبارزه با کرونا باید شرایط همه استان‌ها را در نظر بگیرند و تصمیم کلی اتخاذ نشود.

رضایی با اشاره به اینکه استان اصفهان همواره در زمینه‌های مختلف پیشگام بوده است افزود:تولید ماسک‌های پارچه ای، مواد ضدعفونی، توزیع اب میوه و غذا در مراکز درمانی و حرکات خودجوش مردمی از جمله آن است.
وی گفت:: همه تمهیدات لازم برای مقابله با کرونا در نظر گرفته شده است.

منبع: واحد مرکزی خبر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: