کد خبر: ۸۴۸۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
تعداد بازدید: ۱۸۰
قیمت نفت خام برنت، یک دلار و ۲۳ سنت معادل ۳.۹ درصد افزایش یافت و به ۳۲ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید. همچنین بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز یک دلار و ۳۹ سنت (۶.۱ درصد) افزایش داشت و به ۲۴ دلار و ۱۵ سنت رسید.

بهای نفت پس از توافق اوپک پلاس افزایش یافتبه گزارش خبرداغ، بهای نفت در بازارهای جهانی پس از توافق تاریخی اوپک پلاس در مورد کاهش عرضه، بیش از یک دلار افزایش یافت.

به گزارش دوشنبه رویترز، قیمت نفت خام برنت، یک دلار و ۲۳ سنت معادل ۳.۹ درصد افزایش یافت و به ۳۲ دلار و ۷۱ سنت در هر بشکه رسید.

همچنین بهای نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز یک دلار و ۳۹ سنت (۶.۱ درصد) افزایش داشت و به ۲۴ دلار و ۱۵ سنت رسید.

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و برخی دیگر از تولیدکنندگان که روسیه در رأس آنها قرار دارد، یکشنبه شب توافق خود برای کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه نفت را نهایی کردند.

ایران، ونزوئلا و لیبی از اجرای این توافق معاف هستند. از مکزیک خواسته شده بود تا ۴۰۰ هزار بشکه از تولید روزانه خود را کاهش دهد اما مخالفت مکزیک با این پیشنهاد باعث شد تا نهایی شدن توافق چهار روز به تأخیر بیفتد.

در نهایت، قرار شد این کشور فقط ۱۰۰ هزار بشکه از تولید خود را کم کند. ۳۰۰ هزار بشکه دیگر را آمریکا به نام مکزیک کاهش می‌دهد تا مجموع رقم مورد توافق به ۱۰ میلیون بشکه برسد.

این تصمیم در بحبوحه شیوع کرونا و کاهش تقاضای جهانی که به افت شدید بهای نفت انجامید، اتخاذ شد.

«دانیل یرگین» معاون شرکت IHS Markit در این باره گفت: این توافق به صنعت جهانی نفت و اقتصادهای ملی و سایر صنایع امکان می‌دهد تا از ایجاد یک بحران عمیق‌تر جلوگیری کنند.

وی افزود: این تصمیم از انبار شدن نفت و افزایش فشار برای کاهش بهای آن جلوگیری می‌کند.

منبع: ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: