کد خبر: ۸۴۸۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶
تعداد بازدید: ۱۷۸
٢٣ تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) سرانجام پس از ساعت‌ها و روزها مذاکرات فشرده با موافقت مکزیک برای کاهش تولید روزانه ٩.٧ میلیون بشکه‌ نفت در ماه‌های مه و ژوئن به اجماع رسیدند.

توافق تاریخی اوپک برای کاهش ۱۰ میلیون بشکه نفت نهایی شد / مکزیک کوتاه آمدبه گزارش خبرداغ ، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار سرانجام پس از پذیرفتن گزینه کاهش تولید روزانه ١٠٠ هزار بشکه‌ای مکزیک و موافقت این کشور آمریکای شمالی برای حضور در این توافق، بر سر کاهش تولید روزانه ٩ میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق نظر رسیدند.

خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی تعیین شده است، در حالی که مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه ۱۱ میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.

کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان از این توافق کاهش تولید که قرار است از یک ماه مه سال ٢٠٢٠ میلادی (١٢ اردیبهشت‌ماه ٩٩) مستثنا هستند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: