کد خبر: ۸۴۸۱۹۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
تعداد بازدید: ۳۰۰
شهر سنندج گزینه میزبانی از مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان شد.

سنندج، گزینه میزبانی کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهانبه گزارش خبرداغ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی،  پس از مذاکرات غیرحضوری توسط سازمان لیگ با مسئولان استان کردستان پیرامون میزبانی از جام باشگاه‌های جهان در رشته کشتی فرنگی، امروز عبدالمهدی نصیرزاده با سفر به شهر سنندج با مسئولان ورزشی و سیاسی استان کردستان دیدار کرد.

بر این اساس در نشستی که ظهر امروز در استانداری کردستان، با حضور بهمن مرادنیا استاندار، نصیرزاده رییس سازمان لیگ، حامد جولایی مدیرکل ورزش و جوانان و جمشید خیرآبادی رییس هیات کشتی این استان برگزارشد، بعد از توضیحات مدیرکل ورزش و جوانان کردستان پیرامون بحث های صورت گرفته، نصیرزاده خطاب به استاندار کردستان گفت: هدف فدراسیون کشتی این است که میزبانی رویدادهای بین المللی به استان های کمتر برخوردار اعطا شود و تصمیم گرفتیم اولویت را به استان کردستان بدهیم چراکه کادر مدیریتی قوی در این استان وجود دارد و در رشته کشتی هم آقای خیرآبادی مسئولیت هیات را برعهده دارند که جزو چهره های شناخته شده هستند.

وی افزود: کردستان همواره یکی از قطب های کشتی فرنگی کشور بوده و قهرمانان زیادی را تحویل کشتی کشور داده است. شاید همواره دغدغه جامعه کشتی در این استان حضور یک تیم از کردستان در لیگ برتر بوده است. برای اعطای میزبانی به کردستان هم چالش اصلی ما اینجاست که این استان حتما یک نماینده در لیگ برتر داشته باشد. به نظر می رسد امسال با توجه به تعویق المپیک و برگزار نشدن مسابقات جهانی، قهرمانان زیادی برای حضور در جام باشگاههای جهان اعلام آمادگی کنند.

در ادامه مرادنیا استاندار کردستان به صحبت پرداخت و گفت: جا دارد از فدراسیون کشتی به خاطر نگاه توسعه یافتگی و عدالت محوری که دارد، تشکر کنیم. مشخص است این موضوع اهمیت بالایی برای شما داشته که در این وضعیت کشور خودتان را به اینجا رساندید و باعث برگزاری این جلسه شدید. ما از نظرعمرانی هر کمکی لازم باشد، برای تجهیز سالن و سایر موارد انجام می دهیم. همچنین از طریق جذب اسپانسر سعی می کنیم تیمی در شان نام استان کردستان راهی لیگ برتر کنیم.

در این جلسه استاندار کردستان به صورت تلفنی با رییس فدراسیون کشتی به صحبت پرداخت و از وی دعوت کرد تا در اولین فرصت به سنندج سفر کند.

همچنین مقرر شد بعد از طی شدن مراحل قانونی و موافقت نهایی، سنندج به عنوان میزبان مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۲۰ برای درج در تقویم کشتی دنیا به اتحادیه جهانی معرفی شود.

رقابت های کشتی آزاد و فرنگی جام باشگاه های جهان در سال ۲۰۱۹، آذرماه سال ۹۸ به میزبانی شهر بجنورد برگزار شده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: