کد خبر: ۸۴۷۹۲۸
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۰
تعداد بازدید: ۱۸۷
رهبر حزب «آبی-سفید» رژیم صهیونیستی، نخست‌وزیر این رژیم را به «بر هم زدن» مذاکرات تشکیل کابینه متهم کرد.

«بنی گانتز»، «نتانیاهو» را به کارشکنی در تشکیل کابینه متهم کردبه گزارش خبرداغ ، پس از اعلام خبر به بن‌بست رسیدن مذاکرات ائتلاف «آبی-سفید» با «ائتلاف لیکود» بر سر تشکیل کابینه، «بنی گانتز» رهبر حزب آبی-سفید رژیم صهیونیستی، امروز (چهارشنبه)، در حساب فیسبوکی خود، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به «بر هم زدن این مذاکرات» جدید متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری «صفا» فلسطین، رهبر حزب آبی-سفید در این زمینه گفت که نخست‌وزیر این رژیم در لحظه آخر تفاهم بر سر تشکیل کابینه در ارتباط با مسئله انتخاب قضات پا پس کشیده است.

 

در حال حاضر، چهار پرونده فساد مالی تحت عنوان پرونده‌های ۱۰۰۰، ۲۰۰۰، ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ علیه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مطرح است و او در ماه‌های گذشته، درباره این پرونده‌ها مورد بازجویی قرار گرفته است.

یکی از پرونده‌هایی که دادستان کل رژیم صهیونیستی رسماً نتانیاهو را بر اساس آن متهم خواهد کرد پرونده موسوم به «۴۰۰۰» است؛ او در این پرونده متهم است به «شائول ایلوویچ» مالک شرکت «بِزِک» میلیون ها دلار تسهیلات مالی پرداخت کرده تا پایگاه خبری «واللا» وابسته به این سرمایه دار صهیونیست از او و همسرش حمایت رسانه‌ای بهتری داشته باشد.

در این خصوص، روزنامه هاآرتص، پیشتر،‌ نوشته بود، انتظار می‌رود نتانیاهو در پرونده «۱۰۰۰» نیز رسماً متهم شود. این پرونده، اتهامات نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره دریافت غیرقانونی هدیه از بازرگانان خارجی را شامل می‌شود.

دیگر پرونده مفتوح علیه نتانیاهو که علیه او اعلام جرم خواهد شد، پرونده ۲۰۰۰ است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در این پرونده متهم است با روزنامه «یدیعوت آحارونوت» زد و بند کرده تا در ازای پوشش مثبت از فعالیت‌‌هایش در این روزنامه، رقیب آن یعنی روزنامه «اسرائیل هیوم» را تحت فشار قرار دهد.

با توجه به اتهامات مطرح شده علیه بنیامین نتانیاهو برخی رسانه‌ها گزارش کردند که وی به این دلیل که شاید اگر انتخاب قضات با حزب آبی-سفید باشد، آنها افراد سختگیری را برای رسیدگی پرونده‌های فساد انتخاب کنند؛ از این رو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با این اقدام کاملا مخالف است و به انتخاب قضات دادگاه عالی و دادگاه‌های مرکزی تن نمی‌دهد.

بنی گانتز با اشاره به اینکه بنیامین نتانیاهو قصد ندارد از این موضع دست بردارد، گفت که با پیوستن به کابینه فوق‌العاده به هیچ قیمتی موافقت نخواهد کرد.

گانتز ادامه داد که تا بدین لحظه تلاش‌ها برای بازگشت به مذاکرات با شکست مواجه شده است؛ این در حالی است که پیشتر، رسانه‌های صهیونیستی از تفاهم دو حزب لیکود و آبی-سفید بر سر مسئله الحاق «غور اردن» (دره اردن) خبر داده بودند .

منطقه غور اردن از دریاچه طبریا در شمال تا دریای بحر المیت امتداد دارد که اسرائیل بخشی از آن واقع در میان بحر المیت و کرانه باختری را اشغال کرده است. غور اردن از بیسان تا صفد در شمال و از عین جدی تا النقب در جنوب و از وسط‌های رود اردن تا دشت‌های شرق کرانه باختری در غرب کشیده شده است و مساحت این منطقه و شمال البحر المیت به یک میلیون و ششصد هزار هکتار می‌رسد.

فارس
 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: