کد خبر: ۸۴۷۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
تعداد بازدید: ۱۴۹
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: رشد بخش کشاورزی علیرغم تحریم‌های ظالمانه ۷.۸ درصد بوده است و با وجود همه مشکلات بخش کشاورزی ظرفیت‌های بی بدیلی وجود دارد.

بخش کشاورزی علیرغم تحریم‌های ظالمانه رشد خوبی داشته است/ تنگناهای تولید باید رفع شودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، کاظم خاوازی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه ۲۰ فروردین) مجلس شورای اسلامی در تشریح برنامه‌های خود بیان کرد: از اعتماد رئیس‌جمهور برای معرفی اینجانب سپاسگزارم و از همه اظهارنظرهای اعضای  کمیسون کشاورزی در خصوص بنده و نظرات آقایان صادقی و مقصودی تشکر لازم را دارم.

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی ادامه داد: جدیت برای تکالیف قانونی و وظایف حاکمیت در بخش کشاورزی یکی از برنامه‌های اساسی است که در نظر داریم. برای رفع تنگناها و موانع تولید برنامه‌های راهبردی داریم، ریل‌گذاری برای شکوفایی بخش کشاورزی از جمله برنامه‌هایی است که برای این حوزه در نظر دارم.

وی ادامه داد: بخش کشاورزی یک بخش چند وجهی است که قسمت‌های زیادی از صادرات غیر نفتی و قسمت قابل ملاحظه‌ای از صنایع را‌‌‌ به خود اختصاص داده است. رشد بخش کشاورزی علیرغم تحریم‌های ظالمانه ۷.۸ درصد بوده است و با وجود همه مشکلات بخش کشاورزی ظرفیت‌های بی بدیلی وجود دارد که می‌تواند موجب رشد اقتصادی کشور باشد.

خاوزی با بیان این‌که تأمین غذای کافی و جهش تولید در بخش کشاورزی باید در قالب زنجیره‌های مختلف شکل بگیرد، گفت: اگر بخواهیم محصولات تولیدی برای عرضه مطمئن داشته باشیم، باید از رویکرد عرضه به مصرف تغییر جهت دهیم.

وی ادامه داد: نبود اطلاعات برخط واقعی سطح زیر کشت و هم چنین عدم الگوی کشت مناسب در بخش کشاورزی از محورهایی که مشکلات را رقم می‌زند و  یکی از مهم‌ترین راهکارهای رفع این معضلات سیستم‌های یکپارچه اطلاعات است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: