کد خبر: ۸۴۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳
تعداد بازدید: ۲۱۶
رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی گفت: باید اطلاع‌رسانی قاطع به مردم داده شود و این اطلاع‌رسانی اگر با یک صدای واحد به مردم برسد و تصمیم‌های سختگیرانه‌ای اتخاذ شود، شاید مردم هم همکاری بیشتری با مسئولان داشته باشند

اشرف بروجردی: لزوم مشارکت تشکل‌های غیردولتی برای مقابله با کرونا/ اطلاع‌رسانی مسئولان باید با صدای واحد به جامعه برسدبه گزارش خبرداغ، اشرف بروجردی، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گفت‌و‌گو ‌با خبرنگار ایلنا در خصوص نامگذاری امسال به نام جهش تولید، اظهار کرد: در‌حال حاضر که ما در شرایط تحریم به سر می‌بریم و این شعار نمی‌تواند صد درصد عملیاتی شود مگر اینکه یک عزم‌ و اراده ملی و یک نوع هم‌صدایی بین مدیران اقتصادی جامعه شکل بگیرد و بخش خصوصی به مدد بیاید.

وی عنوان «جهش تولید» را عنوانی مناسب دانست و گفت: ما باید تولید داشته باشیم یا کارخانه‌های ما باید فعالیت داشته باشند تا بتوانیم جهشی در آنها ایجاد کنیم؛ امروز بسیاری از کارخانه‌های ما فعالیتی ندارند یا سطح عملکردشان کمتر از سطح استاندارد است در نتیجه برای تحقق این شعار باید همه ارکان‌ها همکاری لازم را داشته باشند؛ یعنی هم اعتبار تخصیص داده شود و هم هماهنگی وجود داشته باشد. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: چون سیاست‌های اقتصادی ما، سیاست‌های ثابتی نیست و دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده دستگاه واحدی نیستند و‌ هر یک از آنها جداگانه تصمیم‌گیری می‌کنند، باید بین دستگاه‌های اجرایی و مقننه و قضائیه رویه واحدی در نظر گرفته شود.

بروجردی در خصوص راهکار مقابله با کرونا نیز بیان کرد: در موضوع کرونا به نظر می‌رسد مردم دچار نوعی سردرگمی شده‌اند، تصمیماتی که اتخاذ شد در ابتدا بیشتر جنبه توصیه‌ و رهنمود داشت و سختگیرانه نبود و همین باعث شد که این باور در مردم شکل نگیرد که باید از خودشان محافظت کنند.

این عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ادامه داد: در حال حاضر دولت باید از مردم کمک بگیرد و آنها را در تصمیم‌گیری شریک کند و به گونه‌ای نباشد که مردم احساس کنند که بدون همراهی دولت این راه را طی می‌کنند و دولت هم تصمیماتی می‌گیرد که یا به آنها عمل می‌شود و‌ یا عمل نمی‌شود. اگر مردم در قالب تشکل‌های غیردولتی مشارکت داده شوند و از آنها دعوت شود و اعضای خود را مجبور به اجرای تصمیمات دولت کنند، شاید بهتر از شرایط فعلی بتوانیم پیش برویم. 

وی افزود: باید اطلاع‌رسانی قاطع به مردم داده شود و این اطلاع‌رسانی اگر با یک صدای واحد به مردم برسد و تصمیم‌های سختگیرانه‌ای اتخاذ شود، شاید مردم هم همکاری بیشتری با مسئولان داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: