کد خبر: ۸۴۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۱
تعداد بازدید: ۳۲۱
معاون سیمای رسانه ملی تاکید کرد که نوروز امسال تلویزیون با بیش از نود درصد بیننده، بیشترین مخاطب را طی یک دهه گذشته داشته است.

ادعای تلویزیون: در نوروز ۹۰درصد مخاطب داشتیمبه گزارش خبرداغ به نقل از مهر ، معاون سیمای رسانه ملی تاکید کرد که نوروز امسال تلویزیون با بیش از نود درصد بیننده، بیشترین مخاطب را طی یک دهه گذشته داشته است.

 

مرتضی میرباقری معاون سیما امروز ۱۶ فروردین با اشاره به نظرسنجی مرکز تحقیقات سازمان در نیمه نوروز درخصوص میزان مخاطبان برنامه‌های نوروزی گفت:

* ما در نوروز امسال حدود ۹۰/۳ بیننده داشتیم که در یک دهه اخیر یک رکورد برای تلویزیون محسوب می‌شود.

* می‌توانیم بگوییم برنامه‌های نوروز، پیروزی نوروزی تلویزیون بر کرونا بود به طوری که از ۸ صبح تا ۸ شب، هشت فیلم سینمایی از شبکه‌های مختلف تلویزیون پخش می‌شد و از ساعت ۸ شب تا ۱۲ شب هم چهار سریال را تقدیم مردم عزیزمان کردیم و برنامه‌های ترکیبی مثل «دورهمی» یا «فرمول یک» و مسابقه‌های «عصرجدید»، «ایران»، «پنج ستاره»، «کودک شو» و… هم سعی در فراهم کردن اوقات شاد برای بینندگان عزیز داشتند.

* از آنجایی که کودکان و نوجوانان ساعات بیشتری در خانه حضور داشتند، شبکه‌های کودک و امید که شبکه‌های تخصصی مربوط به این سنین است در این ایام با پخش دهها فیلم سینمایی، انیمیشن و پویانمایی، اوقات دلنشینی را برای این عزیزان فراهم کردند.

* به جز شبکه‌های اصلی، با تدارک نوروزی کانال‌های «تماشا» و «نمایش» هم ما شاهد یک شبکه مجازی فیلم و سریال بودیم و همچنین شبکه مستند در ایام نوروز، مستندهای زیبا شامل دیدنی‌های ایران را به تصویر درآورد.

* ما حدود ۱۳۰ فیلم سینمایی که همه مربوط به دو – سه سال اخیر است در ایام نوروز پخش کردیم، ۲۰ فیلم سینمایی انیمیشن و ۴ سریال داشتیم که در مجموع ۶۰ قسمت سریال پخش شد و ۲۰ مسابقه با پخش ۲۰۰ قسمت، تقدیم هموطنان و بینندگان عزیز شده است.

* فضای کشور در شرایط کنونی احتیاج به آرامش دارد که سعی کردیم در این ایام پخش نماهنگ و کلیپ‌های آرامش بخش و شاد را برای مخاطبان بیشتر به نمایش درآوریم.

* (با توجه به تغییرات کنداکتور برنامه‌های شبکه‌های تلویزیون از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور):  با توجه به شرایط پیش آمده، جنس برنامه‌های تلویزیونی باید تغییر می‌کرد و علاوه بر برنامه‌های که در حوزه سلامت داشتیم و آگاهی رسانی و اینکه مردم متوجه شوند در این شرایط خاص و متفاوت چه سبک زندگی را باید برای حفظ سلامت خود در پیش بگیرند و در کنار آن طراحی برنامه‌های سرگرمی برای تقویت روحیه مردم ضروری بود.

* ما چهار گام برای تولید و پخش برنامه‌ها در دوران شیوع کرونا برای شبکه‌های مختلف تعریف کردیم. گام اول مربوط به اسفندماه بود که جداول پخش برنامه‌ها صددرصد تغییر کرد.

* در این دوران هدف، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم درباره بیماری کرونا و ارائه اطلاعات لازم به منظور مراقبت و پیشگیری از آن بود که با برنامه جاری‌های متنوع و دعوت از صدها کارشناس و متخصص در این خصوص اطلاع رسانی بسیار شفاف و مفیدی به مردم عزیز کشورمان ارائه شد.

* گام دوم که مصادف با ایام نوروز بود و هدف و رسالت ما غلبه بر نگرانی‌های مردم درخصوص این بیماری و ایجاد فضای سرگرمی و شادی بود که به لطف خدا با موفقیت این مرحله را طی کردیم چرا که تقویت روحیه و دادن انگیزه و امید به مردم از الویت‌های رسانه ملی است.

 * در گام سوم که هم اکنون در آن قرار داریم با یک ارتقا نسبت به برنامه‌های اسفند در خدمت مردم عزیز و صبور کشورمان هستیم و فیلم‌ها و سریال‌های جدید در نوبت پخش شبکه‌ها، پیش بینی کردیم.

* از امروز ۱۶ فروردین هر روز هشت فیلم سینمایی جدید از شبکه‌های سیما پخش می‌شود و از ساعت ۸ تا ۱۲ شب، چهار سریال برای بینندگان عزیز پخش می‌شود که سریال «نون خ» جایگزین سریال «پایتخت» می‌شود.

* (درباره گام چهارم تلویزیون): شبکه‌های تلویزیونی همچون سال‌های گذشته، برای ماه رمضان سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی ویژه‌ای تدارک دیده اند و هم اکنون در حال بررسی و انتخاب ۴ سریال از بین ۷ سریال ویژه پخش ماه مبارک رمضان هستیم و این نوید را به مردم عزیز می‌دهیم که برای ماه رمضان امسال سریال‌های جذابی در نظر گرفته شده که تقدیم بینندگان رسانه ملی خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: