کد خبر: ۸۴۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
تعداد بازدید: ۲۲۵
دهقانی در نامه به مسئول سیاست خارجی اروپا مطرح شد؛
سفیر ایران در بروکسل در نامه‌ای به مسئول عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: اگرچه هر کدام از کشورها به صورت جداگانه و انفرادی به این وضعیت دچار شده‌اند، اما خروج از بحران ناشی از شیوع کرونا، جز با اقدام جمعی ممکن نیست.

خروج از بحران کرونا، جز با همکاری جمعی ممکن نیستبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، «غلامحسین دهقانی» با ارسال نامه‌ای به «جوزپ بورل» مسئول عالی سیاست خارجی و امنیتی و نایب‌رئیس کمیسیون اروپا، آثار مخرب شیوع ویروس کرونا بر ایران و تاثیر همزمان تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی ایالات متحده را تشریح کرد و خواستار مخالفت اعضای اتحادیه با تداوم تحریم‌های یکجانبه امریکا شد.

وی به کمبود تجهیزات حیاتی پزشکی اشاره کرد و گفت: تعدادی از بهترین پزشکان و پرستارانِ فعال در خط مقدم مبارزه با این ویروس و همچنین سه هزار و ۲۹۴ تن از دیگر هموطنان جان خود را از دست داده و ۵۳ هزار تن دیگر نیز به این ویروس آلوده شده‌اند.

سفیر ایران در بروکسل به دو نامه ارسالی از طرف حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری و «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه به مقامات اروپا و دبیرکل سازمان ملل متحد اشاره کرد و اظهار داشت که تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا که در قالب کارزار فشار حداکثری به ایران تحمیل شده است، ظرفیت‌های ایران برای مبارزه موثرِ درازمدت با این ویروس را بدون حمایت بین‌المللی، تضعیف می‌کند.

دهقانی با اشاره به همراهی برخی از مقامات بلندپایه سازمان ملل از جمله «میشل باشله» کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد، «هلال اِلوِر» گزارشگر ویژه ملل متحده برای حق غذا و «آلِنا دوهان» گزارشگر ویژه ملل متحد برای اقدامات زورمدارانه یکجانبه، در مخالفت با تحریم‌های یکجانبه به دلیل آثار آنها بر برخورداری از حقوق بشر، تصریح کرد: درخواست ایران برای مردود دانستن تحریم‌های غیرانسانی آمریکا مورد استقبال نهادهای بین‌المللی واقع شده و مقامات این سازمان‌ها ادامه تحمیل تحریم‌های اقتصادی را مخلِ حق شهروندان عادی برای برخورداری از حقوق اولیه خود دانسته‌اند.

سفیر ایران در بروکسل افزود: آنها نسبت به موانع موجود بر سر راه واردات تجهیزات پزشکی که ممکن است به فروپاشی نظام بهداشتی درمانی کشورها بیانجامد، هشدار داده‌اند و از جامعه بین‌الملل خواسته‌اند که تدابیری فوری برای رفع، یا حداقل تعلیق همه تحریم‌های اقتصادی تا زمان فائق آمدن بر معضل کنونی اتخاذ کند.

وی از بورل درخواست کرد موضوع را به سمع وزیران خارجه اتحادیه اروپا برساند تا آنها نیز در کنار مردم ایران ایستاده و از خواست مشروع مردم برای خاتمه تحریم‌های آمریکا که خلاف حقوق بین‌الملل و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد است حمایت کنند.

سفیر ایران با استناد به سخنان بورل در روز چهاردهم فروردین، متذکر شد: اگرچه هر کدام از کشورها به صورت جداگانه و انفرادی به این وضعیت دچار شده‌اند، اما خروج از بحران ناشی از شیوع کرونا، جز با اقدام دسته‌جمعی ممکن نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: