کد خبر: ۸۴۷۱۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸
تعداد بازدید: ۵۳۳
مقام‌های عراقی از ایالات متحده خواسته بودند تا استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه‌های این کشور را به تاخیر بیندازد.

درخواست عراق از آمریکا برای به تاخیر انداختن استقرار سامانه پاتریوتبه گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اینترنتی اوراسیا دیلی، مقام‌های عراقی از ایالات متحده خواسته بودند تا استقرار سامانه دفاع موشکی پاتریوت در پایگاه‌های این کشور را به تاخیر بیندازد. 

بنا به نامه‌ای از «عادل عبدالمهدی»، نخست‌وزیر مستعفی عراق، به تاریخ دوم فوریه که به بیرون درز کرده است، وی از «مارک اسپر»، رئیس پنتاگون می‌خواهد که استقرار سامانه‌های دفاعی در پایگاه‌های آمریکایی در عراق را به زمان دیگری موکول کند. 

پایگاه اینترنتی بلگریامیلیتاری نیز به نقل از خبرگزاری آناتولی گزارش داد که نخست‌وزیر مستعفی عراق در این نامه با اشاره به اهمیت روابط میان بغداد و واشنگتن بر مسئله استقرار این سامانه انگشت گذاشته است. 

در متن نامه عبدالمهدی آمده است: «مقام‌های عراقی می‌دانند که سامانه پاتریوت که آمریکا می‌خواهد در این کشور مستقر کند ماهیتی دفاعی دارد. با این حال، این اقدام بر کل منطقه تاثیر می‌گذارد. اگر سامانه پاتریوت در قالب برنامه‌ای تهاجمی به عراق منتقل شود، ‌در آن صورت ایران و گروه‌های شیعه مورد حمایتش هم سامانه‌های دفاعی خود را مستقر می‌کنند. این به افزایش تنش‌ها و تعارض‌ها در منطقه می‌انجامد و در نتیجه وضعیت از کنترل خارج می‌شود.» 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: