کد خبر: ۸۴۷۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۲
تعداد بازدید: ۲۸۹
سرلشکر باقری در نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) مطرح کرد؛
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح که طی آن از کیت تشخیص بیماری کرونا رونمایی شد، با اشاره به اهمیت تداوم تحقیقات و تلاش در حوزه مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: پژوهش‌های بنیادین در حوزه تهدیدات احتمالی بیولوژیک یکی از اولویت‌ها و نیازهای راهبردی نیروهای مسلح است.

رونمایی از کیت تشخیص بیماری کرونا / پژوهش‌های بنیادین در حوزه تهدیدات احتمالی بیولوژیک نیاز‌ راهبردی نیرو‌های مسلح استبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، نشست قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح به ریاست سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح و روسای دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئولان واحدهای تحقیقاتی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و نیروی انتظامی امروز (دوشنبه) در محل این ستاد برگزار شد.

سرلشکر باقری در این نشست با اشاره به اهمیت تداوم تحقیقات و تلاش در حوزه مبارزه با ویروس کرونا اظهار داشت: پژوهش‌های بنیادین در حوزه تهدیدات احتمالی بیولوژیک یکی از اولویت‌ها و نیازهای راهبردی نیروهای مسلح است که باید نسبت به آن اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: امروز به یاری خداوند و با تلاش و همت مجموعه نیروهای مسلح در حوزه تحقیق و پژوهش، کشور از متن تهدید و بحران ناشی از این پدیده زیستی، فرصت‌های مهم و راهبردی را در دستیابی به الگوها، ابزارها و ظرفیت‌ها لازم برای دفاع موثر و موفق در برابر تهاجمات احتمالی بیولوژیک ایجاد کرده است که این موضوع همزمان با اقدامات پیشگیری و مقابله با کرونا در حال انجام است و در این مدت کوتاه نیز پیشرفت‌های قابل توجهی در این زمینه حاصل شده است.

همچنین در این نشست گزارشی از پروژه‌های تحقیقاتی در دست اقدام سازمان‌های نیروهای مسلح با تمرکز بر نیازهای مقابله با ویروس کرونا ارائه شد.

تعدادی از دانشمندان و نمایندگان شرکت‌های دانش‌بنیان بخش ملی نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های خود در حوزه‌های مختلف محافظت و پیشگیری و تشخیص بیماری کرونا ارائه کردند.

در پایان این نشست، طی آیینی با حضور دریادار دوم ستاد «فرهاد امیری» رئیس رسته آموزش و تحقیقات وزارت دفاع و سردار سرتیپ دوم پاسدار «محمد عزیزی دلشاد» رئیس اداره تحقیقات و امور صنعتی ستاد کل نیروهای مسلح برگزار شد، از کیت تشخیص ویروس کرونا رونمایی شد.

این کیت‌ها از قابلیت شناسایی ژنروم‌های رایج دنیا، قابلیت رفع آلودگی سازگار با محیط زیست و سلامت انسانی برخوردار است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: