کد خبر: ۸۴۷۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۴
تعداد بازدید: ۱۷۲
تحلیل‌گر اسپانیایی بر ضرورت عدم تاثیرگذاری تحریم‌ها بر دسترسی مردم ایران به تجهیزات پزشکی تاکید کرد و گفت: دولت ایران در وضعیت شیوع کرونا شفاف عمل کرده است و این غیرقابل انکار است. من اعتقاد دارم که اکنون زمان بسیار مناسبی برای پایان دادن به اختلافات سیاسی و تهدیدهای برخی ملل و همکاری با هم است.
تحریم‌ها نباید بر تجهیزات و داروهای بهداشتی و ایمنی تأثیر بگذارد/ مردم ایران نباید قربانی سیاست‌های قدرت‌ها شوند/ تهران در وضعیت شیوع کرونا شفاف عمل کرده استبه گزارش خبرداغ ، دانیل لاکاله استاد اسپانیایی و تحلیل‌گر اقتصادی با مدرک دکترای اقتصاد است، حوزه تخصصی او اقتصاد جهانی است. وی جزو بیست اقتصاددان برتر جهان است که تاکنون کتاب‌های پرفروشی در حوزه اقتصاد مانند «فرار از تله بانک مرکزی» و «زندگی در بازارهای مالی» نوشته‌ است. کتاب‌های وی به زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی و چینی و پرتغالی ترجمه و منتشر شده‌‌ است.
 
لاکاله سخنرانی‌های کلیدی را در معتبرترین انجمن‌ها در سراسر جهان از جمله فدرال رزرو در هوستون، بنیاد هری پایتس در واشنگتن، مدرسه اقتصاد لندن، صندوق انجمن اجتماعی در میامی و مجمع جهانی اقتصاد ارائه کرده است.

وی در گفت‌وگو با ایلنا نظرات خود را درباره تحریم ها در شرایط کنونی مطرح کرد: 

تحریم‌ها نباید بر تامین تجهیزات و داروهای بهداشتی تأثیر بگذارد

دانیل لاکاله در ابتدا در مورد تحریم‌ها در شرایط شیوع کرونا گفت: من معتقدم که تحریم‌ها نباید بر تجهیزات و داروهای بهداشتی و ایمنی تأثیر بگذارد و ایران نیز مانند سایر کشورها می‌تواند با سازمان بهداشت جهانی و صلیب سرخ هماهنگ باشد تا اطمینان حاصل شود که اختلافات سیاسی بر تامین تجهیزات پزشکی تأثیر نمی‌گذارد. دولت‌های ایران و ایالات متحده باید در مورد رویه‌ای برای تأمین امنیت دارو و تجهیزات بهداشتی به توافق برسند.

وی در مورد تلاش چین برای لغو تحریم‌ها گفت:  دولت چین یک تلاش دیپلماتیک را تبلیغ می‌کند و این اتفاق همیشه مثبت است. من معتقدم موضوع تحریم‌ها بسیار پیچیده است و به همین دلیل است که کشورهای مختلف به دنبال راه‌هایی برای یافتن راه حل دیپلماتیک هستند که برای همه مثبت باشد. 

دولت ایران در وضعیت شیوع کرونا شفاف عمل کرده است

این تحلیل‌گر اسپانیایی در ادامه افزود: دولت ایران در وضعیت شیوع کرونا شفاف عمل کرده است و این غیرقابل انکار است. من اعتقاد دارم که اکنون زمان بسیار مناسبی برای پایان دادن به اختلافات سیاسی و تهدیدهای برخی ملل و همکاری با هم است برای اطمینان از اینکه مردم در همه جای دنیا بهترین مراقبت‌های بهداشتی را دریافت می‌کنند.

مردم ایران نباید قربانی سیاست‌های قدرت‌ها شوند 

بحران کرونا زمان همکاری میان دولت‌ها و ملت‌ها است 

این کارشناس بین‌المللی در مورد وضعیت مردم ایران در این شرایط گفت: مردم ایران نباید قربانی سیاست‌های قدرت‌ها شوند. همیشه راه حل وجود دارد و دیپلماسی باید اکنون کار کند، بنابراین بحران کرونا و مراقبت‌های بهداشتی به ملت‌ها و دولت‌ها اجازه می‌دهد تا با هم کار کنند ، نه علیه یکدیگر.

وی در مورد عدم تلاش آمریکا برای لغو تحریم‌ها گفت:  فعلا تنها یک راه برای کاهش تنش بین ملل وجود دارد، آن هم شروع یک روند سریع مذاکره و از بین بردن پیام‌های منفی و تهدیدات از طریق توافقنامه‌های دو جانبه است.

لاکاله خاطرنشان کرد:  من معتقدم که دولت ایران اقدامات مهمی را برای جلوگیری از مسائل نقل و انتقالات بین‌المللی انجام می‌دهد و این‌ها می‌تواند با اجرای همان اصول شفافیت و پاسخگویی که در کشورهای همسایه دیده‌ایم، به سرعت وضعیت تراکنش‌ها  را حل کنند. ما باید گام‌های مثبت را بشناسیم و به سرعت برای راه حل‌های دو جانبه تلاش کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: