کد خبر: ۸۴۷۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۸
تعداد بازدید: ۱۹۴
پایگاه خبری «جی‌اس‌ان» از احتمال تمدید معافیت‌های شرکت‌های خارجی فعال در صنعت هسته‌ای ایران خبر داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از جی‌اس‌ان، دو منبع آگاه اعلام کردند که دولت آمریکا به‌رغم تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال کرده است، احتمالا به شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی فعال در صنعت هسته‌ای ایران اجازه می‌دهد به روند فعالیت خود ادامه دهند.

بر اساس این گزارش، ضرب‌الاجل معافیت قبلی که برای مدت ۶۰ روز صادر شده بود، امروز –دوشنبه- به پایان می‌رسد ولی مدت معافیت‌های جدید هنوز مشخص نیست.

در همین حال، سه منبع آگاه اعلام کرده‌اند که در حالی که هنوز تصمیمی در این خصوص اتخاذ نشده است، نوعی درگیری داخلی در دولت آمریکا میان «استیون منوچین» وزیر خزانه‌داری و «مایک پمپئو» وزیر خارجه این کشور در زمینه تمدید معافیت‌ها وجود دارد، به طوری که منوچین از این رویکرد حمایت کرده و پمپئو با آن مخالف است.

یک مقام رسمی آمریکا در این‌باره گفت که هر چند تنش میان منوچین و پمپئو در خصوص سیاست آمریکا در قبال ایران، مساله جدیدی نیست ولی این برای نخستین بار است که وزیر خزانه‌داری آمریکا موضعی مانند «جان کری» وزیر خارجه اسبق این کشور مبنی بر این‌که «باید ایرانی‌ها کار کنیم»، اتخاذ می‌کند.

بر اساس این گزارش، وزارت خارجه و خزانه‌داری آمریکا هنوز در این‌باره اظهارنظری نکرده‌اند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: