کد خبر: ۸۴۶۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
تعداد بازدید: ۲۳۸
وزیر امور خارجه آمریکا در تماس تلفنی با ولی عهد سعودی در باره نفت و ثبات در بازارهای انرژی گفت‌وگو کرد.

تماس پمپئو با بن‌سلمان درباره ثبات بازار نفتبه گزارش خبرداغ به نقل از فارس ، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در تماس تلفنی با ولی‌عهد عربستان سعودی از او خواست که ثبات در بازار انرژی را حفظ کند.

خبرگزاری رویترز چهارشنبه (امروز) گزارش داد که مایک پمپئو در تماسی که با محمد بن سلمان آل سعود داشته، با او در خصوص اهمیت حفظ ثبات در بازار انرژی گفت‌وگو و رایزنی کرده است.

 

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه آمریکا به ولی عهد سعودی گفته است که ریاض این فرصت را دارد که دوباره به پا خیزد و بازارهای جهانی نفت و بورس را مطمئن کند.

به دنبال شیوع کرونا در چین و کشورهای جهان و به تبع آن کاهش خرید نفت، قیمت این ماده در بازارهای جهانی به شدت و به شکل کم‌سابقه‌ای کاهش یافت و گفت‌وگوهای روسیه و عربستان سعودی برای کاهش تولید نیز بی‌نتیجه ماند و این امر باعث کاهش قیمت طلای سیاه و ریزش بورس‌های دنیا شد.

عربستان سعودی با تولید بیش از ۱۱ میلیون بشکه نفت در روز بزرگترین تولید کننده این ماده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: