کد خبر: ۸۴۶۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۰
تعداد بازدید: ۱۶۲۶
برخلاف آنچه که مطرح می‌شود، مصرف ویتامین C می‌تواند احتمال ابتلا به ویروس را افزایش دهد این درحالی است که ویتامین c برای بیماری‌های تنفسی نیز مناسب نیست. از سوی دیگر مصرف ویتامین‌های گروه B، زینک و در صورتی که از فقر آهن رنج می‌برید، مصرف داروهای ضد فقر آهن توصیه می‌شود. 

نکات تازه‌ای که باید در مورد کرونا بدانیدبیماری کووید ۱۹ که از خانواده کروناویروس‌هایی همچون سارس، مرس و... است، شاخه‌ای جدید از این ویروس است که اطلاعات متخصصان روزبروز در مورد آن تغییر کرده و به روز می‌شود.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، با افزایش مطالعات و کارهای تحقیقاتی اخیرا مشخص شده است که بهترین دما برای کروناویروس ۲۶ تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است به شکلی که در دمای یاد شده ویروس می‌تواند تا ۴ روز عمر کرده و به راحتی از بین نخواهد رفت. 

برخلاف آنچه که مطرح می‌شود، مصرف ویتامین C می‌تواند احتمال ابتلا به ویروس را افزایش دهد این درحالی است که ویتامین c برای بیماری‌های تنفسی نیز مناسب نیست. از سوی دیگر مصرف ویتامین‌های گروه B، زینک و در صورتی که از فقر آهن رنج می‌برید، مصرف داروهای ضد فقر آهن توصیه می‌شود. 

در صورت که تب شما بین ۳۷.۳ تا ۴۰ درجه سانتی گراد باشد این موضوع می‌تواند نشانه‌ای باشد که شما احتمالا به کروناویروس مبتلا شده‌اید. این در حالی است که با بروز بیماری آنفلوآنزا درجه حرارت بدن بیش از این میزان نیز خواهد شد.

مصرف آب فراوان به شکلی که رنگ ادرار شما به سفید تغییر کند توصیه می‌شود؛ همچنین نباید از مصرف فراوان میوه‌ها غافل شوید.

دقت کنید که گلودرد و سرفه‌های خلط دار از نشانه‌های کرونا ویروس نیست و درصد بسیار کمی از مبتلایان ممکن است چنین علائمی داشته باشند. 

بهتر است منزل شما تهویه مناسب داشته باشد و در طور روز با باز گذاشتن درب‌ها و پنجره‌ها به گردش هوا در منزل خود کمک کنید. با توجه به اینکه این ویروس ملکول‌های بزرگی دارد، نمی‌تواند از طریق هوا منتقل شود و معمولا بر روی سطوح می‌نشیند.

شرایط فعلی و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها برای تفریح نیست پس از خروج از منزل خودداری کنید و در صورتی که حیوان خانگی دارید او را برای گردش به بیرون از منزل نبرید.  

در صورتی که مجبور به خروج از منزل شدید به محض ورود به منزل لباس‌های خود را بلافاصله پس از ورود از تن خارج کرده و در محیطی مخصوص قرار دهید. در صورتی که امکانش برایتان فراهم است، با سشوآر گرفتن بر روی لباس‌ها دمای لباس را بالا برده تا ویروس‌ها از بین برود.

بنابر اعلام کانال خبری دانشگاه شهید بهشتی، از شست و شوی ماسک خودداری کنید و بنابر فراخور نحوه استفاده و مدت مجاز نگه داری ماسک آن را دور بیاندازید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: