کد خبر: ۸۴۶۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷
تعداد بازدید: ۲۷۱
عباسی خبرداد؛
سخنگوی هیات رییسه‌ مجلس، گفت: جلسه‌ آینده مجلس که از طریق سامانه آنلاین برگزار می‌شود احتمالا درهفته‌ی اول یا هفته‌دوم فروردین سال آینده خواهد بود.

برگزاری جلسات علنی مجلس از طریق سامانه‌ی «مجلس یار» پس از تعطیلات نوروز/ جلسه امروز رسمی نبودبه گزارش خبرداغ ، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص جلسه‌ امروز نمایندگان مجلس که به صورت آنلاین برگزار شد، در سخنانی گفت: جلسه امروز مجلس، یک جلسه رسمی نبود. بلکه نخستین جلسه‌ای بود که از طریق سامانه‌ی «مجلس یار» یا «تشکیل جلسات دیجیتالی دوسویه» برگزار شد و تصمیم داریم بعد از تعطیلات نوروز اگر امکان برگزاری جلسات حضوری فراهم نبود، از طریق این سامان جلسات را برگزار کنیم تا بتوانیم به وظایف قانونگذاری خود بپردازیم.

وی ادامه داد: این سامانه را مرکز فناوری مجلس با همکاری وزارت ارتباطات طراحی و آماده کرده است و برای بار اول در کشور اجرا می‌شود و حتی در دنیا هم فکر می‌کنم چندان رایج نیست.

عباسی در ادامه ابراز داشت: امروز نخستین روز استفاده آزمایشی از این سامانه بودند و با توجه به پیچیدگی‌های نرم افزاری که وجود دارد، گمان می‌روند این روند یک یا دو جلسه دیگر هم ادامه داشته باشد، تا بتوانیم جلسات را بعد از تعطیلات به صورت رسمی برگزار کنیم.

سخنگوی هیات رییسه مجلس در ادامه، بیان داشت: در این جلسه که به مدیریت آقای لاریجانی برگزار شد، برخی همکاران به دلیل برخی مشکلات نتوانستند ارتباط برقرار کنند، همچنین گروه دیگری از همکاران که موفق به برقراری ارتباط شدند، نظرات خود را در خصوص وضعیت حال حاضر کشور در مواجهه با ویروس کرونا و موقعیتی که در شهر ها و استان ها وجود دارد، بیان کردند، در پایان مقرر شد یک یا دو جلسه دیگر از طریق این سامانه برگزاری شود تا ان‌شاءالله بعد از تعطیلات اگر شرایط به همین منوال باشد، بتوانیم جلسات را برگزار کنیم.

وی درخصوص دستور جلسه‌ امروز، گفت: این جلسه یک جلسه رسمی نبود که موردی را در دستور قرار داده و بخواهیم مصوب کنیم، گفت‌وگو های درون جلسه به بررسی جزییات برگزاری جلسات از این طرق سپری شد.

عباسی در پایان، ابراز داشت: جلسه‌ آینده مجلس که از طریق این سامانه برگزار می‌شود احتمالا درهفته‌ اول یا هفته‌دوم فروردین سال آینده خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: