کد خبر: ۸۴۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۹
تعداد بازدید: ۲۷۱
یک عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه علما و مراجع بابد نسبت به هتک حرمت به حرم حضرت معصومه موصع بگیرند، گفت: زیارت ائمه مستحب بوده ولی حفظ سلامتی افراد واجب است بنابراین تعطیلی موقت بقاع متبرکه عمل به دستور دینی است.

فاضل میبدی: تعطیلی موقت حرم های اهل بیت، عمل به دستورات دینی است / هتک حرمت به حرم حضرت معصومه یکی از بزرگ ترین وهن هایی بود که به اسلام و یکی از بزرگ ترین ضربه هایی بود که به جمهوری اسلامی وارد شدبه گزارش خبرداغ ، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی فاضل میبدی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه جامعه از جهالت دینی و نادانی مذهبی عده‌ای رنج می برد، اظهار کرد: هتک حرمت به حرم حضرت معصومه یک از بزرگ ترین وهن هایی بود که به اسلام و یکی از بزرگ ترین ضربه هایی بود که به جمهوری اسلامی وارد شد. شاید جریانی پشت سر این قضایا بوده و قصد تخریب اسلام را داشته باشد.

وی ادامه داد: عده‌ای که نه قانون را قبول دارند و نه متولیان دین را، با اقدامات خود بلبشوی مذهبی ایجاد کرده اند که برخی مداحان هم به اقدامات آنها دامن می زنند. نتیجه برخورد نکردن با کسی که می گوید کرونا مقدمه ظهور امام زمان(عج) است، هتک حرمت به حرم می‌شود. عامل و مراجع باید علیه این اقدامات موضع بگیرند.

این استاد حوزه خاطرنشان کرد: اسلام اعتقاد دارد اگر عبادت واجب موجب ضربه به سلامت فرد می شود، باید آن عبادت را تعطیل کرد چون حفظ جان انسان از حکم شرع واجب تر است. پیامبر و ائمه در مواقع بیماری به اطبا مراجعه می کردند. آیت الله بروجردی هنگام بیماری به دنبال شفا در حرم نرفت، بلکه در بیمارستانی در تهران بستری شد. آیت الله سیستانی هم برای درمان به لندن رفت، اما عده ای جاهل می گویند که حرم دارالشفاست و حرم را در برابر مراکز درمانی قرار می دهند.

فاضل میبدی با بیان اینکه باید از ابتدا مجامع مذهبی تعطیل می شد، تصریح کرد: زیارت ائمه مستحب بوده ولی حفظ سلامتی افراد واجب است بنابراین تعطیلی موقت بقاع متبرکه عمل به دستور دینی است.

وی در پایان با اشاره به اینکه باید مراجع و علما و همچنین حاکمیت با این عده برخورد کنند، گفت: علما باید خط خود را از این افراد جدا کنند. با این افراد همچنین باید برخورد قضایی شود زیرا آنها مصوبه شورای تامین استان را زیر پا گذاشته و قانون شکنی کرده اند. رئیس قوه قضاییه باید با این مفاسد اجتماعی برخورد کند زیرا ایستادن در مقابل قانون بدترین فساد است. اگر با این عده برخورد نشود، رفتارهای آنها ادامه می یابد.

 

ایسنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: