کد خبر: ۸۴۶۱۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
تعداد بازدید: ۲۶۵
رییس کل بانک مرکزی در مورد عملیات روانی سفته بازان برای اعلام نرخ‌های بالا در کانال‌های خود در فضای مجازی و مدیریت بانک مرکزی برای ثبات بازار ارز یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

توضیحات همتی در خصوص آخرین وضعیت بازار ارزبه گزارش خبرداغ ، رییس کل بانک مرکزی در مورد عملیات روانی سفته بازان برای اعلام نرخ‌های بالا در کانال‌های خود در فضای مجازی و مدیریت بانک مرکزی برای ثبات بازار ارز یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد.

متن کامل یادداشت به این شرح است:

در روزهای پایانی امسال با توجه به اثرات شیوع ویروس کرونا عملاً تقاضای واقعی و مؤثری برای ارز (اسکناس) در صرافی‌ها وجود ندارد و نرخ ارز برای واردکنندگان با عرضه قابل توجه صادرکنندگان غیر نفتی و بانک مرکزی در سامانه نیما (فقط در اسفند ماه بیش از ۱.۵ میلیارد دلار) روند نزولی به خود گرفته است اما خالی فروشان و سفته بازان که از مدت‌ها پیش با امید زیاد برای بالا رفتن نرخ ارز در بازار معاملاتی داشته اند تلاش می‌کنند با عملیات روانی و اعلام نرخ‌های بالا در کانال‌های خود در فضای مجازی معاملات فردایی خود را سودآور نمایند و یک گروه دیگر نیز تلاش می‌کنند از فرصت آربیتراژ به خاطر اختلاف قیمت واقعی و فردایی بهره مند شوند.

صرافی‌های بانکی که تاکنون در کنار و همراه بانک مرکزی بوده و وظیفه بازارسازی را بر عهده دارند امروز به درستی تصمیم گرفتند بدون تغییر قابل توجه نرخ خرید ارز برای از بین بردن آربیتراژ نرخ فروشی خود را افزایش داده و به تدریج آن را به نرخ تعادلی برگردانند. بانک مرکزی در دو سال گذشته با مدیریت اصولی و علمی و توجه جدی به عوامل شکل دهنده عرضه و تقاضای ارز علیرغم طوفان حوادث طبیعی سیاسی نظامی روانی و تبلیغاتی و در شرایط اعمال فشار حداکثری دولت آمریکا توانسته است ثبات بازار ارز را حفظ کند واز این پس نیز سیاست خود را با قدرت هر چه بیشتر ادامه خواهد داد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: