کد خبر: ۸۴۵۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۰
تعداد بازدید: ۲۳۴
سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: امیدواریم با روند اجرای بسیج ملی مبارزه با کرونا و حرف‌شنوی مردم و فشاری که برای زمین گیر شدن موارد مشکوک و مبتلا به کرونا برای عدم سفر رفتن وارد می‌شود، تا قبل از عید نوروز دستاوردهای مطلوبی با این بسیج ملی کسب کنیم.

وزیر بهداشت: ۶.۵ میلیون خانوار بررسی و افراد مشکوک به کرونا فراخوان شدندبه گزارش خبرداغ ، سعید نمکی روز شنبه درباره اجرای طرح بیماریابی کرونا افزود: افرادی که مشکوک به ابتلای ویروس کرونا بوده‌اند فراخوان شده و به اولین مرکزی که در آن‌جا پرونده الکترونیک سلامت دارند هدایت شده‌اند. افراد در این مراکز اگر نیاز بوده نسخه دریافت کرده و برای مراقبت در منزل یا بیمارستان هدایت شده‌اند. این کار هر روز دنبال می‌شود و معاون بهداشت وزارت بهداشت در این رابطه گزارش می‌دهد.

وی ادامه داد: در این زمینه استان‌هایی که بهتر عمل کرده‌اند تشویق شده و استان‌هایی که نارسایی‌هایی داشته‌اند تذکر می‌گیرند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: فقط در روز گذشته ۹۳۰ هزار تماس تلفنی با خانواده‌هایی انجام شد که نتوانستند از طریق سامانه کرونا به صورت خود اظهاری اطلاعات خود را وارد کنند.

نمکی افزود: این حرکت بزرگ ملی به ما کمک می‌کند که موارد مشکوک از آلوده جدا شده و موارد آلوده در اولین شرایط تحت کنترل قرار بگیرند و زنجیره انتقال از موارد آلوده به افراد غیرآلوده قطع شود و از طرفی با هدایت این افراد به سمت درمان درست، بار درمان‌های پیچیده را کم کنیم.

وی گفت: امروز در هفتمین ستاد ملی مبارزه با کرونا که رییس جمهوری هم به صورت ویدیو کنفرانس به ما پیوسته بود چند مصوبه داشتیم. در این نشست مصوب شد که اکیپ‌هایی در خروجی شهرها داشته باشیم و رفت و آمدها را بیشتر کنترل کرده و محدودیت‌های جدیدی برای عبور و مرور برای افراد آلوده به ویروس ایجاد شود.

نمکی ادامه داد: همچنین مصوبه‌ای برای عدم مراجعه حضوری مردم برای فراخوان‌هایی که وزارتخانه‌ها ارسال می‌کنند، داشتیم. یک سری مصوبه هم پیشنهاداتش آماده شده و در روز دوشنبه در ستادی با حضور رییس جمهوری مطرح می‌شود.

وزیر بهداشت افزود: بسیج ملی مبارزه با کرونا تاکنون نتایج بسیار خوبی داشته و در استان‌های اجرا شده، مواردی به سرعت شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گرفتند و افرادی که با آن‌ها در تماس بودند هم شناسایی شده و تحت مراقبت قرار گرفته و در نتیجه بار بیمارستان‌ها کاهش یافت.

نمکی افزود: امروز ۳۱ هزار مرکز در سراسر کشور درگیر این پروژه است. هزار و ۲۰۰ مرکز ارجاع به شکل سرپایی داریم که به کمک نیروهای مسلح به دو هزار و ۵۰۰ مرکز خواهد رسید. با توجه به فرمان مهم مقام معظم رهبری برای ایجاد قرارگاه در نیروهای مسلح، برابر آنچه ما مرکز ایجاد کرده‌ایم، نیروهای مسلح هم مراکزی ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد: تا شب گذشته در بسیج ملی مبارزه با کرونا، بیش از ۶.۵ میلیون خانوار بررسی شده و افرادی که مشکوک بودند فراخوان شده‌اند.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: