کد خبر: ۸۴۵۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱
تعداد بازدید: ۲۶۲
شاخص سهام در بازارهای آمریکا روز پنجشنبه پس از اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» برای ممنوع کردن ورود مسافران اروپایی، بشدت سقوط کرد.

سقوط آزاد شاخص سهام در بازارهای بورس آمریکابه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، شاخص سهام در بازارهای آمریکا روز پنجشنبه پس از اعلام تصمیم «دونالد ترامپ» برای ممنوع کردن ورود مسافران اروپایی، بشدت سقوط کرد.

به گزارش سی.ان.ان، شاخص S&P ۵۰۰ لحظاتی پس از بازگشایی بیش از ۷ درصد سقوط کرد و معاملات به مدت ۱۵ دقیقه متوقف شد.

 

همچنین شاخص «داو جونز» به هنگام بازار ۷.۴ درصد و «نزدک کامپوزیت» نیز در آغاز معاملات ۶.۹ درصد سقوط کردند.

در ادامه معاملات، شاخص داو جونز ۸.۸۱ درصد، S&P ۸.۸۱ و نزدک کامپوزیت ۷.۹۹ درصد سقوط کرد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا شامگاه چهارشنبه شیوع ویروس کرونا در ایالات متحده را ناشی از ورود مسافران از اروپا دانست و گفت: ورود تمام مسافران از اروپا به آمریکا به استثنای انگلیس برای مدت ۳۰ روز ممنوع می‌شود.

سی.ان.ان اعلام کرد که تصمیم ترامپ موجب ایجاد «سردرگمی» شده است. تصمیم ترامپ همچنین با اعتراض شدید اروپایی‌ها مواجه شد.

به دنبال اعلام این تصمیم که از جمعه به اجرا در می‌آید، ارزش سهام در بازارهای بورس آسیا، اقیانوسیه و اروپا نیز سقوط شدیدی را تجربه کردند.

یکی از دیگر عوامل تاثیرگذار بر کاهش شدید ارزش سهام در بازارهای اروپا آن بود که سازمان جهانی بهداشت روز چهارشنبه شیوع کرونا را به عنوان «همه‌گیری» توصیف کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: