کد خبر: ۸۴۵۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
تعداد بازدید: ۱۷۹
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: آمریکایی‌ها علی‌رغم این که ادعا می‌کنند اقلام دارویی جزو تحریم نیست اما عملا راه را بسته اند و تا الان اجازه نداده‌اند منابع مالی ما در دیگر کشورها وارد کانال سوئیس شود.

سخنگوی وزارت خارجه: آمریکایی‌ها راه ورود دارو را بسته اندبه گزارش خبرداغ ، «سیدعباس موسوی» عصر چهارشنبه در گفت و گویی افزود: اقداماتی که مقامات آمریکایی انجام می‌دهند را جز فریب نمی دانیم. کانال مالی محدودی را با سرو صدا باز کردند ولی اجازه نمی‌دهند منابعی که در جاهای مختلف داریم را در این کانال وارد کنیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه ادامه داد: سه هفته است با یکی از کشورهایی که در آن منابع مالی داریم در حال گفت و گو هستیم و آنها ادعا می‌کنند و تاکید و اصرار دارند که آمریکایی‌ها مانع این کار هستند و اجازه نمی‌دهند منابع‌ مان که در آن کشور هست وارد این کانال شود تا از آن در این شرایط استفاده کرد و اقلام مورد نیاز را خریداری کنیم.

 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بنابراین تا اقدام عملی نکنند و موانع برطرف نشود ما حرفها و ادعاهای آنها را جز حرف گزاف و فریب نمی‌دانیم.

 

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها فقط شعار می‌دهند، گفت: آنها اعلام کنند که تمام راه‌ها برای ارسال اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی و ملزومات مورد نیاز باز است و اعلام کنند که چگونه بدون هیچ مانعی می‌توان این کار را کرد.

 

موسوی یادآور شد: علی‌رغم این که ادعا می کنند اقلام دارویی جزو تحریم نیست اما عملا راه را بسته اند و همین کانال سوئیس را که باز کرده‌اند باز منابع آن کانال محدود است.

 

سخنگوی وزارت امورخارجه گفت: ما درخواست کردیم منابع دیگر ما در کشورهای مختلف اجازه دهند وارد این کانال شود اما اجازه ندادند، منابعی که پول ملت ما هست اجازه بدهند در آن کانال برود و برای تهیه اقلام دارویی از آن استفاده شود.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: