کد خبر: ۸۴۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
تعداد بازدید: ۲۱۷
بعد از اینکه اعلام شد مسابقات فوتبال تا 14 فروردین تعطیل است، اکثر تیم‌ها بعد از 4، 5 روز تعطیلی، تمرینات‌شان را شروع کردند.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی: بعد از اینکه اعلام شد مسابقات فوتبال تا 14 فروردین تعطیل است، اکثر تیم‌ها بعد از 4، 5 روز تعطیلی، تمرینات‌شان را شروع کردند. تعدادی از مربیان به خاطر این اتفاق نگران هستند و فکر می‌کنند استرسی که بازیکنان دارند روی عملکردشان تأثیر دارد اما آنها چاره‌ای ندارند جز اینکه تمرینات را برگزار کنند چراکه تاریخ دقیق مسابقات اعلام نشده و همه فکر می‌کنند باید کار را زودتر شروع کنند که از رقبا عقب نمانند.

شاید اگر تاریخ دقیق مسابقات اعلام می‌شد، شرایط به این صورت نبود اما سازمان لیگ هم بلاتکلیف است و نمی‌داند چه کند. با این شرایط، ابراهیم صادقی سرمربی جوان سایپا پیشنهاد جالبی دارد. او معتقد است باید تمرینات و مسابقات تعطیل شود و بعد از آن، 3 هفته به تیم‌ها فرصت بدهند تا برای ادامه مسابقات، تمرینات‌شان را ادامه بدهند و آماده رقابت‌ها شوند. صادقی که تیمش از بلاتکلیفی اول لیگ ضربه خورده، حالا از فدراسیون فوتبال می‌خواهد تصمیمی قاطع بگیرد که این بار جلوی این آسیب‌ها گرفته شود.

ظاهراً تمرینات سایپا را شروع کردید؟

بله، ما از 19 اسفند کارمان را شروع کردیم. با توجه به برنامه‌ای که سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات دادند و گفتند ممکن است 14 فروردین بازی‌ها ادامه پیدا کند، ما بعد از 4 روز تعطیلی، از 19 اسفند تمرینات‌مان را ادامه دادیم و سعی کردیم شرایط بدنی بازیکنان را حفظ کنیم. باشگاه هم مراقبت‌های لازم را انجام می‌دهد. قبل از تمرین، رختکن، اتاق پزشک و هر جایی که بازیکن حضور دارد را ضدعفونی می‌کند. بعد از تمرین هم این مسأله دوباره تکرار می‌شود که خدایی نکرده مشکلی پیش نیاید.

از مسئولان باشگاه به خاطر این مراقبت‌ها تشکر می‌کنیم اما متأسفانه هر روز در مورد شروع لیگ یک خبر می‌آید که تکلیف را نمی‌دانیم. اول گفتند شاید 14 فروردین مسابقات شروع شود. بعد گفتند احتمالاً اول اردیبهشت شروع می‌شود. از سازمان لیگ هم وقتی سؤال می‌کنیم می‌گویند تصمیم‌گیرنده ستاد مبارزه با کرونا است. این مسائل همه مربیان را نگران می‌کند چون نمی‌دانیم چه زمانی مسابقات شروع می‌شود. البته این مشکل اول فصل هم وجود داشت و با وجود اینکه 45 روز مسابقات به تعویق افتاد، هیچ اتفاقی نیفتاد.

نه گیت‌ها درست شد، نه دوربین‌ها نصب شد و نه بلیت الکترونیکی. فقط 45 روز مسابقات با تأخیر شروع شد که متأسفانه بعضی تیم‌ها که شرایطشان خوب نبود، با مصاحبه‌ها از این تاخیر، دفاع کردند چون وقت داشتند بازیکن بخرند و بدنسازی را شروع کنند اما تیم‌هایی مثل ما که به موقع و طبق برنامه کار را شروع کردیم، متحمل ضرر شدیم. الان هم باید تصمیم قاطع در مورد برگزاری لیگ بگیرند. بیایند دستور بدهند یا در واقع حکم حکومتی بدهند که مثلاً از زمانی که شیب بیماری کرونا نزولی شد و احساس کردند خطری وجود ندارد، 3 هفته فرصت بدهند که تیم‌ها تمرین کنند و بعد از آن مسابقات شروع شود.

به نظر می‌رسد همه مربیان از این بلاتکلیفی ناراحت هستند.

دقیقا. خیلی‌ها نمی‌دانند تمرین کنند یا نه. کلا این بلاتکلیفی و شرایطی که وجود دارد، همه را نگران کرده. امیدوارم هر چه زودتر این بیماری از بین برود و همه سلامت باشند.

الان ظاهراً کلا 3 تیم تمرینات‌شان را شروع کردند و تعداد زیادی از تیم‌ها بلاتکلیف هستند.

تقریبا همه تیم‌ها شروع کردند. خیلی‌ها به خاطر هواداران‌شان شاید نمی‌خواهند بگویند اما تمرینات شروع شده.

در کل این بلاتکلیفی و استرس‌هایی که وجود دارد به تیم‌ها ضربه خواهد زد.

دقیقا. مثل شروع لیگ. 45 روز به خاطر اینکه گیت و دوربین نصب کنند، مسابقات به تعویق افتاد و زمانی که ما در اوج آمادگی بودیم، یکسری تیم‌ها بدنسازی می‌کردند و این تعویق لیگ به ضرر ما تمام شد که با برنامه پیش رفتیم.

نکته جالب این بود که ظاهراً یکسری از تیم‌ها از برنامه مسابقات خبر داشتند اما تیم‌هایی مثل سایپا بی‌خبر بودند...

بله، متأسفانه همینطور بود. بعضی‌ها برنامه مسابقات را داشتند و برخی دیگر مثل خود ما نداشتیم. فکر می‌کنم که سال 98 سال خیلی بدی بود. از فینال جام حذفی و آن اتفاقات گرفته تا دیر شروع شدن مسابقات لیگ و ناکامی تکراری تیم امید برای رسیدن به المپیک. توقع می‌رود لیگ هر سال بهتر از قبل برگزار شود تا تیم ملی بهتری داشته باشیم اما اصلاً شرایط به این صورت نیست. در حالی که همه جای دنیا برنامه 3 فصل آینده لیگ را دارند اما ما هنوز برای همان فصل هم دچار مشکل هستیم که این مسأله به تیم ما خیلی ضربه زد. امیدوارم سال 99 سال خوبی برای همه و فوتبال ما باشد.

البته بحث بیماری کرونا یک مسأله غیرقابل پیش‌بینی بود که حتی لیگ‌های زیادی در دنیا و اروپا را تعطیل کرد...

بله، در دنیا لیگ‌های مختلف در حال تعطیل شدن هستند. مثلاً لیگ ایتالیا با آن همه بزرگی و درآمد زیادی که دارد، تعطیل شد. انگلیس که درآمد زیادی از تماشاگران دارد، بازی‌هایش بدون تماشاگر شده. در اسپانیا هم بازی بارسلونا و ناپولی بدون تماشاگر برگزار می‌شود که این اتفاقات حتماً هزینه‌های مالی زیادی برای این لیگ‌ها دارد. به هر حال سلامتی انسان‌ها مهم‌تر از هر چیزی است و امیدوارم این بیماری هر چه زودتر از ایران و دنیا از بین برود اما بلاتکلیفی در مورد شروع دوباره مسابقات به همه تیم‌ها آسیب می‌زند.

مسأله بعدی هم استرسی است که تیم‌ها دارند. مثلاً امروز یکی از بازیکنان تیم‌تان نگران سرماخوردگی مادرش بود و به خاطر بحث‌هایی که در مورد کرونا وجود دارد، استرس زیادی داشت. به هر حال این استرس‌ها روی تمرینات هم تأثیر می‌گذارد.

قطعا همینطور است و این استرس روی تمرینات تأثیر می‌گذارد. استرس بازیکنان به صورتی است که آنها حتی قبل از بازی با صنعت‌نفت درخواست داشتند که به هتل نرویم و مستقیم از خانه‌هایشان سر بازی بیایند. وقتی استرس باشد، تمرکز لازم وجود ندارد. به هر حال همه نگران خانواده‌هایشان هستند. واقعاً دوران سختی است و امیدوارم این بیماری زودتر از بین برود و ریشه‌کن شود تا در فضای بهتری تمرین کنیم. برای همه مردم دنیا و کشورم هم آرزوی سلامتی دارم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: