کد خبر: ۸۴۵۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۶
تعداد بازدید: ۵۳۴
انتشار اخبار مربوط به مصرف مشروبات الکلی سمی و تقلبی در خوزستان طی دو روز گذشته بجای اینکه تهدیدی برای افراد باشد ولی آمار عکس آن را نشان می دهد.

ادامه فاجعه مصرف مشروبات سمی در خوزستانبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، انتشار اخبار مربوط به مصرف مشروبات الکلی سمی و تقلبی در خوزستان طی دو روز گذشته بجای اینکه تهدیدی برای افراد باشد ولی آمار عکس آن را نشان می دهد.

ظهور ویروس کرونا در کشور و به تبع در استان خوزستان طی دو هفته اخیر نگرانی‌های زیادی در بین اقشار مختلف به وجود آورده است به گونه ای که افراد و خانواده ها برای رهایی از این ویروس به هر ترفند و راهکاری که در فضای مجازی مطرح می شود متوسل شده اند فارغ از اینکه این راهکارها درست باشد یا غلط.

طی روزهای اخیر شایعه ای به سرعت در اینترنت و فضای مجازی توسط افرادی مغرض و فرصت طلب مبنی بر اینکه خوردن مشروبات الکلی بهترین راهکار برای فرار از ویروس کرونا می باشد، جوانان و نوجوانان بی اطلاع در استان خوزستان را نشانه گرفته و آنها را به مصرف مشروبات الکلی سوق داده است.

تعدادی از جوانان و نوجوانان خوزستانی به خصوص در اهواز که عموما هم از مناطق حاشیه ای چون زرگان، سید خلف، ملاشیه و ... می باشند طی دو روز گذشته به مصرف مشروبات الکلی تقلبی روی آورده اند که تا کنون ۲۶ نفر آنان را به کام مرگ کشانده است.

دکتر علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت روز گذشته ۴۶ نفر به بیمارستانهای اهواز مراجعه کرده که مصرف مشروبات الکلی تقلبی باعث مسمومیت آنها شده بود که از این تعداد هفت نفر فوت شدند و تعداد دیگری هم نابینا یا نقص عضو شدند.

وی افزود: پس از اطلاع رسانی از طرف مطبوعات انتظار داشتیم دیگر جوانان سراغ این مسائل نروند اما در عین ناباوری این آمار امروز به ۲۶۰ نفر رسیده که نشان می دهد افراد و به خصوص خانواده ها هنوز نسبت به این خطر نا آگاه می باشند.

وی اضافه کرد: تنها امروز بیش از ۱۷۰ فرد مسموم شده در اثر مصرف مشروبات الکلی به بیمارستانهای اهواز مراجعه کرده و کادرهای درمانی این بیمارستانها را با مشکل مواجه کرده اند زیرا بیمارستانهای این کلانشهر پاسخگوی این حجم عظیم از بیماران مسموم را ندارد.

بیماران مسموم ناشی از مصرف مشروبات الکی از کروناییها پیشی گرفتند

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: در روزهایی که تمامی امکانات درمانی و بهداشتی استان برای مقابله با بیماری کرونا بسیج شده است ولی متاسفانه ناآگاهیهای نوجوانان و جوانان خوزستانی کادر درمانی و پزشکی استان را با یک شوک بزرگ مواجه کرده اند.

وی اضافه کرد: پرسنل زحمتکش درمان استان در بیمارستانها که تمامی تلاش خود را معطوف به بیماران کرونایی کرده اند اکنون با وضعیت بسیار نابسامانی مواجه اند چرا که نه تختها و امکانات درمانی استان جوابگوی بیماران مسموم هست و نه انرژی مضاعفی برای کادر درمانی استان وجود دارد که بخواهند به این بیماران مسموم خدمات ارائه دهند.

وی گفت: در حال حاضر بیمارستانهای امام، گلستان، رازی و ... در اهواز مملو از بیمارانی است که به دلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی به این بیمارستانها مراجعه کرده اند و این امر باعث ازدحام جمعیت در این بیمارستانها و کاهش کیفیت خدمات دهی به بیماران شده است.

 

وی افزود: خانواده ها بایستی از فرزندان خود مراقبت کنند تا در دام افراد سودجو و از خدابی‌خبر قرار نگیرند زیرا آنها فقط به فکر منافع و جیب خود هستند و سلامت دیگران هم برایشان اهمیتی نخواهد داشت و به همین دلیل با عرضه مشروبات الکلی تقلبی این مشکلات را برایشان رقم زده اند.

وی گفت: طی دو هفته تنها ۸۳ بیمار کرونایی در بیمارستانهای خوزستان بستری و تحت درمان قرار گرفته که ۱۸ نفر آنان فوت شده اند اما در مدت دو روز تعداد بیماران مسموم شده از مصرف مشروبات الکلی تقلبی در خوزستان بیش از ۲۶۰ نفر بوده که تاکنون ۲۶ نفر آنان هم فوت شده اند که این تعداد چند برابر بیماران کرونایی استان هستند.

مصرف الکل هیچ تاثیری بر ویروس کرونا ندارد

دکتر احسان پور گفت: ویروس کرونا یک ویروس جدید است که هنوز ابعاد آن شناخته شده نیست و طبق آخرین داده های به دست آمده تنها با بهداشت فردی و شستن دستها می توان از این ویروس در امان ماند و حتی دارویی برای آن کشف نشده است.

این فوق تخصص خون و سرطان افزود: اما متاسفانه هر روز شاهد طرح نسخه های جدید از سوی افراد فرصت طلب در فضای مجازی هستیم که متاسفانه خانواده ها و افراد هم به راحتی فریب آنها را می خورند و در دامشان گرفتار می شوند.

وی گفت: یک روز می گویند سیر و زنجبیل بهترین راه مقابله با آن است و سودجویان محصولاتشان را در یک روز چند برابر می فروشند روز دیگر می گویند عنبرنسا، اسپند و ... راه مقابله با این ویروس است و در نهایت می گویند مصرف مشروبات الکلی راه مبارزه با آن است در حالی که طرح این ادعاها فقط به خاطر سودجویی است و هیچ تاثیری در ویروس کرونا ندارد.

وی گفت: بهترین شیوه برای مقابله با این ویروس ماندن در خانه ها است تا در سریعترین زمان ممکن این ویروس در جامعه ما رخت بربندد و راهکارها را مردم از طریق مراجع رسمی و خبرگزاریهای معتبر دنبال کنند و به سودجویان فرصت سودجویی ندهند.

وی از همه خانواده ها ، نخبگان و افراد باسواد جامعه درخواست کرد در آگاهی بخشی به مردم کمک کنند و اجازه ندهند جوانان و نوجوانان خام این مرز و بوم اسیر توطئه های شیطانی سودجویان شوند.

دکتر احسان پور تصریح کرد: سودجویان طی روزهای اخیر با تغییر رنگ الکل متانول آن را به جای الکل اتانول به جوانان و نوجوانان خوزستانی عرضه کرده اند که حاوی سم مهلک می باشد که قادر است در چند ساعت یک فردی را از پای در آورد.

پنج نفر تا کنون دستگیر شده اند

علی بیرانوند معاون دادستان اهواز در این خصوص اظهارداشت: باتوجه به مصرف مشروبات الکلی دست ساز در شهرستان اهواز که تاکنون منجر به مسمومیت تعدادی از مصرف کنندگان و مرگ۲۶ نفر از آنان شده است، دستورات قضایی برای برخورد با عوامل این ماجرا صادر و کلیه پاسگاه ها و کلانتری های محلات اهواز وارد عمل شدند.

وی ادامه داد: در همین راستا مقادیر قابل توجهی مشروبات الکلی دست ساز کشف و ضبط شده است و باتوجه به دستگیری ۵ متهم پیش بینی می شود مقدار کشفیات افزایش یابد.

بیرانوند گفت: متاسفانه با شیوع ویروس کرونا و کم شدن موجودی الکل اتانول در بازار، برخی سودجویان اقدام به دستکاری الکل متانول و تغییر رنگ آن با استفاده از مایع سفیدکننده کرده و آن را به جای اتانول به فروش می رسانند.

نماینده رئیس کل دادگستری در ستاد مبارزه با ویروس کرونا از مردم و به خصوص جوانان خواست به تبلیغات دروغین فضای مجازی که اغلب هم فاقد سندیت علمی است توجه نکنند، زیرا ویروس کرونا دارای ابعاد ناشناخته‌ای است و هنوز درمانی برای آن پیدا نشده است.

بیرانوند تصریح کرد: بهترین راهکار برای مبارزه این ویروس طبق گفته کارشناسان بهداشت و درمان خود قرنطینه کردن و در خانه ماندن و نیز رعایت مسائل بهداشتی است و غیر از این تا کنون هیچ راهکاری به صورت علمی ارائه نشده است.

وی با بیان این که هنوز تعداد زیادی از مصرف کنندگان این مشروبات مسموم در بیمارستان‌های اهواز بستری هستند، گفت: باتوجه به حرمت شرعی و منع قانونی مصرف مشروبات الکلی در کشور، مصرف کنندگان و افرادی که در تهیه و توزیع مشروبات الکلی دست دارند، مورد تعقیب قضایی قرار می گیرند.

بیرانوند از شهروندان خواست مواد بهداشتی مورد نیاز خود را از داروخانه ها و فروشگاه های معتبر و باتوجه به مشخصات استاندارد کالای مربوطه، تهیه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: