کد خبر: ۸۴۵۲۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
تعداد بازدید: ۲۵۱
رئیس کل دادگستری استان کرمان از به مرخصی رفتن ۴ هزار و ۲۵۶ مددجوی زندانی در استان کرمان در راستای بخشنامه اخیر رییس قوه قضاییه خبر داد
۴ هزار و ۲۵۶ زندانی در استان کرمان به مرخصی رفتندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا،‌ یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان  با بیان اینکه طی چند روز گذشته و در راستای بخشنامه اخیر رییس قوه قضاییه به ۴ هزار و ۲۵۶ مددجوی زندانی در استان کرمان مرخصی داده شده است، اظهار کرد: براساس تصمیمات جدید ریاست قوه قضائیه از تاسیسات ارفاقی مندرج در قانون آئین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی از جمله اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، تعویق اجرای مجازات، تعلیق تعقیب و تعلیق مجازات در چارچوب قوانین استفاده می‌شود تا کمترین ورودی جدید به زندان‌ها را داشته باشیم.
 
وی ادامه داد:براساس بخشنامه ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه و با رویکرد کاهش ورودی افراد به زندان‌ها از صدور قرار‌های تامین منجر به بازداشت جز در موارد ضروری اجتناب می‌شود.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان خاطرنشان کرد: از معرفی محکومانی که آراء محکومیت آن‌ها قطعیت یافته و در حال حاضر با قرار تامین آزاد هستند، جز در موارد ضروری از معرفی آن‌ها به زندان تا پایان فروردین ماه خودداری خواهد شد.
 
رئیس شورای قضایی استان کرمان تصریح کرد: همچنین به تمامی محکومان به حبس که واجد شرایط قانونی مرخصی بوده و در زندان به سر می‌برند و محکومان به جزای نقدی، رد مال، جبران خسارت، پرداخت دیه و سایر محکومان مالی تا ۱۵ فروردین ماه سال آینده مرخصی داده خواهد شد.

موحد گفت: تمامی محکومانی که به دلیل عجز از پرداخت جزای نقدی در بازداشت هستند و همچنین دارندگان محکومیت‌های مالی از جمله دیه، مهریه، رد مال و ... با ارائه وثیقه متناسب با میزان محکومیت و بر اساس تشخیص قضات می‌توانند از مرخصی استفاده نمایند.

وی تاکید کرد:این بخش نامه مشمول محکومان با اتهاماتی از قبیل سرقت‌های مسلحانه، جاسوسی، اقدام علیه امنیت کشور که محکومیت آن‌ها بیش از ۵ سال باشد، آدم ربائی، اسیدپاشی، قاچاق، خرید و فروش سلاح، محکومان کلاهبرداری کثیرالشکات و محکومان به قصاص، اعدام و حدود شرعی نمی‌شود.
 
موحد با بیان این مطلب که دادستان‌ها و قضات ناظر زندان باید اخذ تامین بابت اعطای مرخصی را تسهیل کنند، گفت: چنانچه محکوم علیه از سپردن وثیقه عاجز باشد (غیر از محکومین مالی)، در صورت اطمینان از بازگشت وی با اخذ تامین کفالت می‌توان نسبت به اعطای مرخصی وی اقدام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: