کد خبر: ۸۴۵۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
تعداد بازدید: ۲۶۹
سرپرست برگزاری مسابقات لیگ برتر در سازمان لیگ در خصوص تاریخ برگزاری لیگ و شکایت هایی که از باشگاه های ایرانی در فیفا شده توضیحاتی داد.

تشخیص ستاد مبارزه با کرونا برگزاری بازی ها در14 فروردین است/پرونده پرسپولیس و سپاهان به استیناف رفتبه گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز، سهیل مهدی با حضور در برنامه سلام صبح به خیر به سوالات زیر پاسخ داد.

 

در فوتبال مورد مبتلا به کرونا داشتیم؟
خوشبختانه ما ثبت قطعی در این باره نداشتیم و مبتلای مشخصی نداشتیم.


تلاشتان را کردید اما نشد!
ما تلاش کردیم طبق دستورات جلو برویم و در عین اینکه شادی و نشاط مردم را حفظ کنیم ضوابط اجرایی و بهداشتی را رعایت کنیم.


می گفتند ابلاغ شده ورزشکاران فاصله دو متری را با هم رعایت کنند. مگر می شود با دو متر فاصله تکل زد!؟
این برای ورزش های غیر از فوتبال بود ولی ما درباره فوتبال مجوزهای لازم را داشتیم که بازی ها را برگزار کردیم. همیشه یک ریسک هایی هست اما سعی کردیم با بهداشتی کردن فضای ورزشی، پلمب کردن رختکن بعد از ضدعفونی و ... سعی کردیم ضوابط بهداشتی را رعایت کنیم.


فوتبالیست ها هم رعایت می کردند؟
این یک بحث شخصی است و برای مقابله با چنین پدیده نحسی که در جامعه پیش آمده امیدوارم زودتر تمام شود.

آیا رقابت های لیگ برتر در دوم فروردین ماه 99 برگزار می شود یا خیر؟ مسئولان پزشکی فدراسیون می گفتند احتمال دارد رقابت ها به اواسط اردیبهشت موکول شود.
ما بر اساس روند شیوع ویروس جلو می رویم و مشاوراتی از ستاد ملی مبارزه با کرونا گرفتیم. تشخیص این عزیزان و دستورالعمل هایی که صادر کردند این است که از 14 فروردین به بعد برنامه هایمان را شروع کنیم. این پدیده زودتر باید در جامعه جمع شود و اگر هرچه زودتر بتوانیم این قضیه را کنترل کنیم بهتر است.


بازی های تیم ملی به تعویق افتاد؟
جلسه ای که در فیفا بود، خوشبختانه تا جام جهانی فرصت داریم ترجیح دادند نزدیک این بحث نشوند که در کل دنیا فراگیر است و به این سمت رفتند که ریسک را کمتر کنند.


پس چهار بازی که در فروردین و خرداد داشتیم لغو شد؟
بله. احتمالا در شهریور و مهر ماه برگزار خواهد شد. تاکید داشتیم این روند حفظ شود. به واسطه اینکه شرایط میزبانی ما هست و بحث حضور هواداران را داریم و بازی بحرین و عراق هم مهم است و خواستیم این ترتیب حفظ شود.


مشخص است لیگ چه زمانی تمام می شود؟
اگر ما بتوانیم رقابت ها را شروع کنیم تا اواخر ماه مبارک رمضان لیگ به پایان می رسد.


تکلیف رقابت های لیگ قهرمانان چه می شود؟ می گویند قرار است اردیبهشت ماه برگزار شود. در جلسه ای که برگزار شد نماینده نداشتیم.
از مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون نتوانستیم برویم. بلیت صادر شد و ویزا گرفتیم اما ایرلاین قطر این قضیه را تایید کرد و حضور برخی کشورها که در رده اول کرونا هستند باید 14 روز قرنطینه می شدیم. بنابراین برنامه عوض شد و از عزیزانی که می توانستند و در قطر ساکن بودند کمک گرفتیم.


سرانجام بازی ها چه زمانی برگزار می شود؟
لیگ قهرمانان در غرب آسیا به دو گروه تقسیم شده اند ما وقطر و ایران و عراق با هم هم اندیشی کردند. جلسه تصمیم گیری نبود و هم اندیشی نبود نمایندگان ما به خوبی ارائه اطلاعات کردند و یکی دو سناریو مطرح شد. قطر چون درگیر مسابقات دیگری است درخواست داشت مسابقات به صورت متمرکز در یک کشور برگزار شود اما این موضوع برای ما قابل قبول نبود چون ما همه بازی های رفت را خارج از خانه انجام داده بودیم و انتظار داشتیم بازی های برگشت در خانه باشد. در آن جلسه ارائه اطلاعات شد که با هم همپوشانی نداشتند و به جلسه امارات موکول شد و آنجا هم اطلاعاتی رد و بدل شده و خروجی جلسه باید در قالب ایمیل ارسال شود. به نظر می آید خروجی ها به این شکل باشد که حذفی به سمت شهریور ماه برود. ممکن است ما بتوانیم مقدماتی را مرداد ماه انجام بدهیم و شهریور و مهر ماه مراحل اصلی را انجام بدهیم.


با توجه به حضور شما در کمیته حرفه ای سازی نامه استقلال و پرسپولیس با توجه به شکایت شفر و برانکو چه زمانی به دست شما رسید؟
اینها یک روندی داشته است. شاید سال گذشته بعد از لغو قرارداد این دو مربی اعتراض و درخواستشان به باشگاه فرستاده شد اما یک مرحله و فاز رسیدگی از سمت باشگاه دارد که می توانند به سمت مذاکره بروند. نمایندگان باشگاه ها مذاکراتی داشتند اما به توافق نرسیده اند و حالا به سمت شکایت رفته است.

شکایت هم شده و پرسپولیس باید 1 میلیون و 55 هزار یورو به برانکو پرداخت کند استقلال هم باید 550 هزاردلاربه شفر پرداخت کند و این غیر از هزینه های دادرسی است. با توجه به اینکه باشگاه های ایرانی نمی توانند به حساب های خارجی پول واریز کنند این احتمال وجود دارد که استقلال و پرسپولیس سال آینده از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند.
ما دو تاریخ طلایی داریم 9 اردیبهشت و 9 شهریور که هرکسی که شکایت دارد باید تا قبل از 9 اردیبهشت اعلام کند و در مبنای رسیدگی قرار می گیرد و باشگاه موظف است تا 9 شهریور تسویه حساب کنید.

 

صادقانه بگویید این تیم ها با توجه به پرونده های خارجی چقدر شانس دارند؟
بستگی به مدیریت مالی خود باشگاه دارند می توانند توافق کنند تسویه کنند به CAS ببرند و تا زمانی که مراحل قانونی و حقوقی خود را طی می کند شرایط قابل مدیریت است.


برخی می گویند باشگاه ها نگرانی ندارند و در کمیته حرفه ای سازی مدارک طوری کنار هم قرار می گیرند و ایران بابت همین موارد 120 هزار دلار هم جریمه شد.
این 120 هزار دلار بابت این مسئله نبود. اما درباره اینکه می گویید ما پرونده ها را جمع می کنیم نه. یک سامانه ای هست و باشگاه ها خودشان مدارک را ارسال می کنند. ما فقط در مسیر پرونده ها را می بینیم و تایید می کنیم اما تایید نهایی در کنفدراسیون آسیا اتفاق می افتدو حتی می تواند فدراسیون و کشور را محروم کند. جریمه ای که اتفاق افتاد هم مرتبط با سال 2018 هست که کارشناسان آلمانی که آمدند 10 روز ایران بودند و کشور ما را مثل کشورهای دیگر مورد ممیزی قرار دادند، 4 باشگاه را بررسی کردند و گزارشی را به AFC دادند و AFC آن را در قالب جریمه به ما اعلام کرده و بحث سندسازی نیست. بلکه نواقص سیستم اجرایی است.


نامه 2019 چه زمانی می آید؟
اردیبهشت ماه برای بررسی می آیند.


باشگاه ها می گویند ما نگرانی نداریم و سهیل مهدی در کمیته هست و دست در دست هم کاری می کنیم و در پرونده می نویسیم ما توافق کردیم و اگر هم طرف گفت توافق نکردیم، آن را هم درست می کنیم. این ها چقدر درست است؟
خیلی کم. این موضوع به توافقی برمی گردد که فرد با باشگاه و بازیکن انجام می دهد وقتی امضای بازیکن پای ورقه خورده که من این مبلغ را گرفته ام، پس موضوع را پذیرفته است.


پس چرا در پرونده پادووانی این اتفاق افتاد؟
در این پرونده باشگاه مسیر تقسیطی را طی کرده بود و تعهداتش در حال انجام بود. به محض اینکه یکی دو قسط گذشت دیگر پرداخت ادامه پیدا نکرد و اینگونه پادوانی شکایت کرد و پرونده به جریان افتاد. باشگاه ها از فضای قانونی استفاده هایی می کنند که منجر به این موارد می شود. اما اینگونه نیست که بتوانند پرونده ای را پاک کنند و این غیرممکن است.


آیا مهندسی لیگ وجود دارد؟
فکر می کنم قدری بی عدالتی هست.


چرا سازمان لیگ برخورد نمی کند؟
ما همه یک خانواده هستیم و باید در کنار هم فضای نشاط آور و دوستانه ایجاد کنیم تا هواداران لذت ببرند. متاسفانه در طول سالهای اخیر چه روی سکوها، چه بین هواداران دو تیم یک سری از دلخوری ها و درگیری ها مسبوق به سابقه می شود و نتایجی که در زمین فوتبال کسب می شود به سازمان لیگ برمی گردد که مهندسی صورت گرفته است. اگر جایی مهندسی اتفاق می افتد دارد کار اصولی و حساب شده انجام می شود. کلمات را به سمت منفی نبریم. حرفه ای بودن که فقط داخل زمین نیست چه در زمین چه بیرون زمین چه باشگاه چه سکو اگر به سمت فوتبال پاک برویم که مردم لذت ببرند برویم می توانیم یک عرصه نمایش زیبا برای جامعه داشته باشیم.


پرونده آقای کالدرون و استراماچونی در چه مرحله ای است؟
گروه آقای استراماچونی یک قرارداد مشخص دارند و قرارداد کلونی بسته اند و شکایت هم همه با هم بوده است.


به لیگ قهرمانان سال بعد می خورد؟
اگر تا قبل از 9 اردیبهشت ماه شکایت کنند می خورد. شکایت فیفا کالدرون را من ندیده ام اما اگر انجام دهد به لیگ می خورد.


پرونده سپاهان و پرسپولیس کجاست؟ به استیناف رفته است؟
بله آخرین اطلاعی که من از ریاست کمیته انضباطی گرفتم گفتند درخواست استیناف باشگاه ها دریافت شده است.


صحبت پایانی؟
امیدوارم در این ایام مردم رعایت همدیگر را بکنند، کمتر در فضای عمومی حاضر شویم، زودتر این شرایط را مدیریت کنیم و اجازه دهیم پزشکان و پرستاران که در خط مقدم فعالیت می کنند زودتر این ماجرا را جمع کنند و شادی و نشاط و رونق به بازارمان برگردد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: