کد خبر: ۸۴۴۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۰:۲۰
تعداد بازدید: ۲۵۵
بایدن باید با سرمایه گذاری روی پیروزی در کارولینای جنوبی برای ماندن در رقابت با سندرز استفاده کند.

بایدن برای پیروزی در «سه شنبه بزرگ» چه باید بکند؟مایکل کاتل عضو شورای سردبیری نیویورک تایمز نوشت: سرانجام! جو بایدن بعد از گذشت دو ماه از زمان رای گیری اولیه دموکرات‌ها و رقابت در چهار ایالت به پیروزی رسید. روز شنبه، او در کارولینای جنوبی امتیازی بزرگ به دست آورد و توانست 48 درصد آرا و حداقل رای 29 نفر از 54 نماینده را به دست آورد. این بزرگترین پیروزی یک کاندید با این اختلاف آرا از زمان آغاز رقابت‌ها تاکنون بود. بعد از بایدن برنی سندرز، با 20 درصد در رتبه دوم قرار گرفت.  تام استایر نیز با 11 درصد آرا در رتبه سوم به کارزار خود پایان داد.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب ؛ در ادامه این مطلب آمده است: کارولینای جنوبی اولین آزمایش بزرگ برای رای دهندگان آفریقایی-آمریکایی بود که حدود 60 درصد از منتخبان دموکراتیک این ایالت را تشکیل می‌دهند. جای تعجبی نبود که آقای بایدن برنده این رقابت شود چرا که عمده تکیه بایدن بر آرا رای دهندگان سیاه پوست است. با این وجود هیچ کس انتظار پیروزی با این اختلاف آرا را نداشت. کارولینای جنوبی این بار شاهد مشارکت 500 هزار نفری بود در حالی که در سال 2016 میزان مشارکت حدود 370 هزار نفر بود.

آقای بایدن پس از پیروزی در این ایالت گفت: این نبردی برای روح آمریکا است. این پیروزی به معنای متحد کردن آمریکا و از بین بردن تفرقه است. بایدن همچنین در خلال صحبت طعنه‌ای هم به سندرز زد و گفت: وعده‌های دروغین دادن  و صحبت در مورد انقلاب زندگی هیچ کس را تغییر نمی دهد.  معاون رئیس‌جمهور پیشین همچنین نوید بازگشت به نجابت و عقلانیت گذشته را داد و افزود: ما می‌توانیم دوباره معتقد باشیم. ما شایسته لحظات و رئیس‌جمهوری بهتر از آنچه امروز بر سر کار است، هستیم! پس بلند شوید! کشور ما را پس بگیرید!  این پرشورترین و بهترین سخنرانی بایدن از زمان آغاز رقابت‌های انتخاباتی بود که اگر پیش‌تر هم انجام می‌شد شاید شرایط اکنون متفاوت بود.

پس از کسب مقام چهارم در آیووا و پنجم در نیوهمپشایر، میانگین نظرسنجی‌های ملی بایدن 10 امتیاز کاهش یافت. این شامل افت 12 امتیازی در بین رای دهندگان سیاه پوست هم بود. در همین دوره، حمایت‌های سیاه پوستان از آقایان سندرز و مایکل بلومبرگ هر یک حدود 10 درصد افزایش یافت.

این امر باعث شد تا حمایت‌ها از بایدن کاهش یابد. در حزب دموکرات همیشه آرای سیاه‌پوستان که شامل حدود یک پنجم از برگزیدگان اولیه بوده، اهمیت داشته است.  

و حالا؟ او کمتر از سه روز فرصت دارد تا ببیند از این پس چه باید بکند. سوم مارس سه شنبه بزرگ است، روزی که 14 ایالت به همراه ساموآ آمریکایی و دموکرات‌های خارج از کشور رای می‌دهند و سرنوشت کار را تا حدود زیادی مشخص می‌کنند.

بایدن به نظر می‌رسد چشم‌انداز چندانی از پیروزی در این ایالات نمی‌بیند چرا که سرمایه‌گذاری چندانی در آن‌ها نکرده است. پیروزی در کارولینا باید به آقای بایدن کمک کند تا شرایط خودش را بهبود ببخشد. در حال حاضر نظرسنجی‌ها حکایت از پیروزی سندرز در سه‌شنبه بزرگ دارد و بایدن شانس چندانی برای متوقف کردن او ندارد.

نفر سوم این رقابت مایکل بلومبرگ است. میلیاردری که از همان اول توجه خودش را معطوف به سه‌شنبه بزرگ کرده بود. او قبلاً این مسابقه را از چند طریق متفاوت دنبال كرده است.

برای مدتی برخی از اعضای حزب دموکرات تصور می‌کردند که بلومبرگ می‌تواند گزینه مناسبی باشد. او شغل مناسب، تجربه سیاسی و پول کافی در اختیار داشت به علاوه اینکه خوب می‌دانست با ترامپ چطور باید برخورد کند. در این بین رسانه‌ها هم که همیشه مشتاق سوژه بودند به این گمانه زنی‌ها دامن زدند. طی این مدت محبوبیت بلومبرگ در نظرسنجی‌ها مدام کم و زیاد شده است.

سپس بحث اتهامات مطرح شده در مورد رابطه بلومبرگ با کارمندان زن شرکت‌اش و برخورد پلیس نیویورک در دوران شهردار بودن او باعث عملکرد ضعیف‌اش در لاس وگاس شد. بعد از این بود که کم کم از میزان آرا او در نظرسنجی‌ها کاسته شد و رسانه‌ها نیز دست به افشای واقعیت او زدند. اکنون آنچه باعث باقی ماندن بلومبرگ و حضور در سه‌شنبه بزرگ شده پول سرشارش است.

حتی اگر آقای بایدن در جریان سه‌شنبه بزرگ از رقابت کنار رود این همان چیزی است که اکثر کاندیداهای دیگر از زمان شروع رقابت منتظر آن بودند، با این حال کاندیدای دیگر برای کسب آرای او کار بسیار دشواری دارند.

در حال حاضر زمان کمی برای تصمیم‌گیری کاندیدها باقی مانده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: