کد خبر: ۸۴۴۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰
تعداد بازدید: ۲۳۵
سخنگوی دولت تاکید کرد: با همکاری و همدلی مردم شریف ایران نه تنها این بلای عظیم را پشت سر خواهیم گذاشت بلکه در پسا بحران کرونا سطح سلامت جمعیت کشورمان را هم ارتقاء خواهیم داد

با همکاری و همدلی مردم ایران این بلای عظیم را پشت سر خواهیم گذاشتبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اشاره به آخرین وضعیت کشور در پی شیوع کرونا گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران از ابتدای قطعی شدن اولین نتیجه تست در کشور به دور از هر گونه ملاحظه و حاشیه به صورت شفاف اطلاع‌رسانی خودش را صورت داد.  معتقد بودیم و هستیم که در مسئله سلامت عمومی و جان مردم صداقت یکی از بدیهیات و پیش درآمدهای اصلی است تلاش ما به عنوان دولت این است که با همکاری مردم جامعه پزشکی جامعه سلامت سازمان‌های مدنی که این روزها بسیار فعال شدند و من در همین جا از آنها سپاسگزارم.

وی با بیان اینکه با همکاری و همدلی مردم شریف ایران نه تنها این بلای عظیم را پشت سر خواهیم گذاشت بلکه در پسا بحران کرونا سطح سلامت جمعیت کشورمان را هم ارتقاء خواهیم داد، گفت: تنها از طریق ارتقاء سطح سلامت است که می‌توان از فاز درمان عبور کرد و وارد فازهای جدید نشد و پیشگیری‌های آینده را هم لحاظ نمود.

ربیعی یادآور شد: این بیماری مثل سارس و آنفولانزا و ایدز  جهانی است. امروز بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی بیش از ۶۰ کشور درگیر این موضوع شدند اتفاقا ایران جزو شفاف‌ترین کشورها در خصوص اعلام این موضوع بوده و به رغم وجود برخی کاستی‌ها از تمام ظرفیت‌های خود برای پیشگیری، کنترل و درمان این بیماری و ارائه خدمات به مردم خود بهره‌مند است.

سخنگوی دولت یادآور شد: ما با خیز و افت در این وضعیت مواجه خواهیم شد و وزیر محترم بهداشت درمان در این خصوص توضیحات لازم را دادند. اما پس از اینکه شیوع این ویروس نه تنها ما بلکه همه کشورها را  غافلگیر کرد به سرعت بر اوضاع مسلط شدیم و در حال کنترل شرایط هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً ما به کمک هم اجازه نخواهیم داد که این ویروس مانند تحریم در زندگی مردم ما خللی ایجاد کند. دولت در واکنش به این پدیده شوم به رسالت اصلی خود یعنی محافظت از سطح سلامت شهروندان عمل خواهد کرد، آنچه که اولویت اول ما است سطح زندگی شهروندان ماست دولت از همه آحاد مردم به استدعا دارد در این ایام با اهتمام بیشتری به توصیه‌های وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مسئولان امر توجه و عمل کنند چرا که راه موفقیت ما در شکست دادن کرونا و گذار از این وضعیت همراهی و همدلی و همیاری و مشارکت گسترده همگانی است.

ربیعی عنوان کرد: دیروز در هیئت محترم وزیران موضوع آسیب به کسب و کارهای مردم و اینکه در این ماه سطح درآمد برخی آحاد جامعه به علت شیوع ویروس کرونا پایین آمده مورد بررسی قرار گرفت و وزرای ذیربط در این خصوص گزارش‌هایی را ارائه کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: