کد خبر: ۸۴۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۴
تعداد بازدید: ۱۵۲
رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش:
رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش گفت: در بیمارستان هاجر و سایر مراکزی که پذیرنده بیماران مشکوک به ویروس کروناست آمبولانس ها و خوردروها قبل از خروج ضد عفونی کامل می شوند لذا جای هیچگونه نگرانی نیست.

در مراکزی که پذیرنده بیماران مشکوک به کروناست آمبولانس ها و خوردروها قبل از خروج ضد عفونی کامل می‌شوندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، امیر سرتیپ پزشک بهزاد موذنی، رئیس اداره بهداشت، درمان و امداد نیروی زمینی ارتش در حاشیه بازدید از مرکز آموزش ۰۱شهدای وظیفه نزاجا گفت: از زمان ورود ویروس کرونا به کشور، ارتش جمهوری اسلامی ایران بخصوص نیروی زمینی از همان لحظه اول با تشکیل قرارگاه زیستی و اجرای تمامی دستورالعمل های مبارزه با این ویروس، پیشگیری و درمان را در دستورکار قرار داد.

وی افزود: بیمارستان خانواده نیروی زمینی ارتش، پذیرنده هموطنان عزیز که مشکوک به ویروس کرونا بود و تاکنون حدود ۲۵ بیمار در آنجا بستری شده اند که ۲۲ نفر مرخص و ۳ نفر بستری هستند و از روز چهارشنبه که بیمارستان هاجر به عنوان یکی از مراکز پذیرش بیماران مشکوک به کرونا اعلام شد تا الان حدود ۶۰۰ مراجعه کننده داشتیم که ۲۸ نفر بستری شدند و تمام اقدامات پیشگیرانه و تشخیصی درحال انجام است و مورد مثبتی در این بیماران بستری نداریم.

وی ادامه داد: ما از روز اول شروع به تولید لباس های یکبار مصرف محافظتی کارکنان، ماسک، مواد شوینده و ضدعفونی کننده اماکن عمومی از قبیل آسایشگاه ها و پادگان ها کردیم. دستورالعمل های مراقبتی برای افرادی که وارد مکان های نظامی می شوند اجرا می گردد. در ورودی پادگانها و خانه های سازمانی هر فردی که علائمش مثبت باشد از ورودش ممانعت به عمل می آید‌.

رییس اداره بهداشت نیروی زمینی ارتش گفت: توصیه من به هموطنان عزیز این است در این هفته که اوج فراگیری این بیماری است، از منازل خود خارج نشوند و در منزل اصول بهداشتی را رعایت کنند. هموطنان عزیز ترسی از این بیماری نداشته باشند و مطمئن باشند ما با تمام قوا و امکانات در خدمتشان هستیم و آمادگی احداث بیمارستان های صحرایی و بیمارستان هایی در ورودی شهرها را داریم و هر وقت سلسله مراتب لازم دانستند در خدمت مردم عزیز هستیم.

وی خاطر نشان کرد: الحمدلله در هیچ پادگانی مورد مشکوکی نداشته ایم و هر شخصی که علائمی داشته مورد معاینه قرار گرفته و کلا دو بیمار نظامی بستری داشتیم که حالشان خوب است.

وی تصریح کرد: ما از آمار حضور کارکنان وظیفه و پایور در خیلی از جاها کم کردیم و آسایشگاه های جدا برایشان در نظر گرفتیم و افرادی که کمترین علائمی داشته باشند از سایرین جدا می شوند و تا زمانی که سلامتشان مشخص نشود با افراد دیگر در تماس نخواهند بود.

امیر موذنی تصریح کرد: طبق دستورالعمل ها با مواد شوینده، به صورت دستگاه های مه پاش و فردی آسایشگاه ها و خودروها را ضد عفونی می کنیم. در بیمارستان هاجر و سایر مراکزی که پذیرنده بیماران کرونایی ست آمبولانس ها و خوردروها قبل از خروج ضد عفونی کامل می شوند لذا جای هیچگونه نگرانی نیست.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: