کد خبر: ۸۴۴۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
تعداد بازدید: ۵۱۶
شیلا خداداد، بازیگر سینما و تلویزیون هم پستی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و از وظیفه‌شناسی پزشکان تشکر کرده است. شیلا خداداد چنین نوشته: «درود بر تمامی کادر زحمتکش درمانی اعم از پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان، بهیاران و نیروهای خدماتی بیمارستان‌ها و عوامل اداری و هر کسی که در این شرایط ویژه، جان و خانواده خود را سپر حفظ سلامتی جامعه کرده است. گرچه پزشکان وظیفه خود را انجام می‌دهند، اما وظیفه‌شناسی باشرافت در این شرایط جای تقدیر دارد، دست‌مریزاد.»

از شیلا خداداد تا حمید فرخ‌نژاد و فریبرز عرب‌نیا/ پیام‌ هنرمندان به جامعه پزشکیبه گزارش خبرداغ، دیروز ویدئویی در فضای مجازی از یک خانواده مشکین‌شهری پخش شد که عزیزشان را به‌تازگی از دست داده بودند، اما آن هزینه‌ای را که می‌خواستند برای برگزاری مراسم صرف کنند، به شکل دیگری خرج کردند. چهار هزار پک بهداشتی آماده کردند و این پک‌ها را به همشهری‌هایشان تحویل دادند. همین همدلی‌هاست که می‌تواند کمک کند تا مردم ‌ایران آخرین روزهای سال ۹۸ را با پیروزی بر یک ویروس عجیب و غریب پشت‌سر بگذارند.

این همدلی‌ها فقط شامل کشورمان نمی‌شود و هنرمندان در کره‌جنوبی و چین هم آماده کمک به هموطنان‌شان شدند تا رنج این بیماری کمتر خود را نشان دهد. در این گزارش نگاهی داریم به هنرمندان ایرانی و خارجی که در این اوضاع کنار مردم مانده‌اند.

رضا میرکریمی، کارگردان سینمای ایران درباره این شرایط و ویروس کرونـا نــــوشت: «شیوع ترس و ناامیدی در آسیب‌پذیر کردن جامعه و تضعیف سیستم ایمنی افراد برای مواجهه با بیماری‌ها نقش مخربی دارد. با عدم تکثیر اخبار نامعتبر و یأس‌آور در آسیب رساندن به جان هموطنان‌مان شریک نشویم. همه باید با ویروس «خودمطلع‌پنداری» که در شریان‌های تنفسی فرهنگ‌مان لانه کرده است، بجنگیم و این نمی‌شود مگر اینکه هرکدام از ما در قرنطینه‌ای خودخواسته ابتدا به پاکسازی درون خود بپردازیم تا یاد بگیریم راه‌های درست‌تری برای مفید بودن و در کنار هم بودن در روزهای سخت وجود دارد.»

شاهرخ استخری، بازیگر سینما و تلویزیون تلاش پزشکان برای مقابله با کرونا و بهبود حال مبتلایان به این بیماری را ستود و نوشت: «پزشکان، پرستاران و کلیه عزیزانی که در مراکز خدمات درمانی مشغول هستین، اونایی که مایحتاج مردم رو از هر طریقی به دستشون میرسونین و مجبوررین تو این شرایط سر کار باشین، دم همتون گرم، چشم هممون به دست‌های شماست. مراقب خودتون باشین و خدا پشت و پناهتون.»

او در توئیت دیگری برای مدیران نوشت: «هیچ تبلیغی بالاتر از رضایت نیروی کار و مشتری برای یک کسب‌وکار نیست و هیچ محصولی بهتر از اونی که با حس خوب تولید شده، نخواهد بود. حقوق و پاداشی که برای این تعطیلی به پرسنلتون میدین، اسمش ضرر نیست. اجازه بدین در این شرایط بحرانی توی خونه و کنار خانواده‌هاشون باشن.»

تهمینه میلانی هم در صفحه شخصی‌اش درباره پزشکان که ‌این روزها یکی از دشوارترین وظایف روی دوش‌شان است، نوشت: «سپاس ویژه از کادر پزشکی ایران. زنده باشید وخطر دور باد از شما عزیزان.»

شیلا خداداد، بازیگر سینما و تلویزیون هم پستی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و از وظیفه‌شناسی پزشکان تشکر کرده است. شیلا خداداد چنین نوشته: «درود بر تمامی کادر زحمتکش درمانی اعم از پزشکان، پرستاران، پیراپزشکان، بهیاران و نیروهای خدماتی بیمارستان‌ها و عوامل اداری و هر کسی که در این شرایط ویژه، جان و خانواده خود را سپر حفظ سلامتی جامعه کرده است. گرچه پزشکان وظیفه خود را انجام می‌دهند، اما وظیفه‌شناسی باشرافت در این شرایط جای تقدیر دارد، دست‌مریزاد.»

نیکی مظفری، بازیگر و فرزند مجید مظفری در صفحه اینستاگرامش چنین نوشت: «عرض ادب و احترام به تک‌تک پزشکان، پرستاران، پرسنل محترم و زحمتکش بیمارستان‌ها. خداقوت و خسته نباشید هموطنان عزیزم. به شخصه سپاسگزار همه زحمات و دعاگوی سلامتی برای شما و خانواده محترم‌تان هستم و هر لحظه از خداوند متعال آرزوی سلامتی و آرامش برای همه هم‌میهنانم را خواستارم.»

جواد رضویان نیز به سوژه ماسک پرداخته و با انتشار تصویری از رزمندگان دفاع مقدس، به احتکار ماسک کنایه زده و نوشته است: «می‌گفتند زمان جنگ وقتی دشمن بمب شیمیایی می‌زد، خیلی از رزمنده‌ها ماسک‌های خودشون رو از صورت برمی‌داشتند و به جوون‌ترها می‌دادند، امروز هم بعضی‌ها به خاطر دلهره مردم از ویروس کرونا دارند ماسک‌ها رو انبار می‌کنند و به چندین برابر قیمت به مردم می‌فروشن، خدایا کیا رفتن، کیا موندن!»

او در مطلب دیگری نوشت: «جا دارد به‌عنوان عضوی کوچک از جامعه عرض خسته نباشید جانانه‌ای بگویم به همه زحمتکشان حوزه سلامت کشور عزیزمان ایران. امیدوارم کسانی که در ادوار خاص تقویمی ایثار را تفسیر و تدبیر می‌کنند، از قافله عقب نمانند و صرفا نظاره‌گر خدمات عاشقانه پرسنل سربازان سلامت نباشند و هر اقدامی را که باعث افزایش روحیه پرسنل شود، عامل شوند. همچنین جا دارد از مرکز اورژانس ۱۱۵ که دوشادوش پرسنل صادقانه درحال خدمت هستند، قدردانی ‌کنم.»

آرش مجیدی، بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «پرستارهای عزیز، دکترهای عزیز، تمام پرسنل بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌ها و تمام کسانـی که جونشون رو گذاشتند کف دستشون و دارند به مردم خدمت می‌کنند و می‌جنگند تا این ویروس لعنتی از بین بره! لطف‌تون قابل جبران نیست. دمتون گرم، خیلی دمتون گرم.»

سیاوش خیرابی، بازیگر سینما و تلویزیون در جدیدترین پست اینستاگرامی خود نوشت: «این روزها تک‌تکمون باید بیشتر از همیشه قدردان پزشکان و پرستاران و همه عزیزانی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا هستند، باشیم.»

حمید فرخ‌نژاد، بازیگر سینما و تلویزیون در جدیدترین پست اینستاگرامی خود نوشت: «سلام و درود به شرف کادر پزشکی و درمانی و بهداشتی کشورمون که با حداقل امکانات در این روزهای تلخ، چتری بر بارش مصیبت شده‌اند.»

فریبرز عرب‌نیا، بازیگر در صفحه اینستاگرامش نوشت: «درود بر شرف و انسانیت همه پزشکان، پرستاران، درمانگران و کارکنان بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سراسر ایران که فداکارانه جان‌شان را برای یاری به هم‌میهنان کف دست گرفته‌اند و واژه‌های «مسئولیت» و «خدمت به مردم» را (که این روزها سخت و کمیاب و بی‌معنا شده) آبرویی دوباره می‌بخشند.»

کوروش تهامی، بازیگر درباره این روزهایمان نوشت: «برای سلامتی همه پزشکان، پرستاران و بهیارانی که در این روزهای سخت در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، خصوصا جایی که بیماران درگیر کرونا را نگهداری و معالجه می‌کنند، از ته دل دعا کنیم و همین‌جا به همشون بگیم؛ الهی همیشه سالم و پرقدرت باشید.»

بهاره کیان‌افشار، بازیگر در صفحه اینستاگرامش نوشت: «وقتی روزی صد بار دستم را می‌شورم و باز هم نگرانم، به پرسنل بیمارستان‌ها، پرستارها و پزشکانی فکر می‌کنم که جان‌نثارانه به بیماران مبتلا خدمات‌رسانی می‌کنند و تمام وجودم را حس قدردانی و تحسین فرا می‌گیره و عجیب حسم به اونها مشابه حسم به آتش‌نشان‌های فداکار می‌مونه در زمان آتش‌سوزی پلاسکو.»

برزو ارجمند، بازیگر سینما و تلویزیون در جدیدترین پست اینستاگرامی خود نوشت: «الان ساعت ۱۰:۵۰ شب، اینجا مدرسه جانیاره و من دقیقا جایی نشسته‌ام که جانیار میشینه. در کنارم دوست عزیزم جواد ذهبی، مدیر مدرسه، که این شب‌ها مشغول ضبط دروس برای بچه‌های مدرسه است تا با این تعطیلی‌ها بچه‌ها از درس عقب نیفتن یا حداقل کمتر عقب بیفتن. دمتون گرم رفقا.»

داریوش فرضیایی، مجری معروف کودک با انتشار پستی در صفحه شخصی‌اش نوشت: «در این شرایط اسفناک که همگی ترس از مبتلا شدن به ویروس کرونا را داریم، یادی کنیم از پرستاران و پزشکان عزیزی که با همه کمبودها و مشکلات برای نجات دادن جان هموطنان‌مان از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، فراموش نکنید آنها نیز همچون ما خانواده‌ای دارند که همیشه نگران حال‌شان هستند و به لحاظ کاری بیشتر از ما استرس همسران‌شان را دارند که خدایی‌ناکرده آلوده چنین بیماری بشوند. من به نوبه خودم درمقابل انسانیت و فداکاری شما عزیزان سر تعظیم فرود می‌آورم و از خداوند مهربان برایتان آرزوی سلامتی و تندرستی دارم. دوستان عزیزم همان‌طور که می‌دانید بهترین راه پیشگیری، رعایت بهداشت و انجام توصیه‌هایی است که در این چند روز بارها از طریق اخبار و جراید و برنامه‌های پزشکی برای مردم مطرح شده، ان‌شاءالله که هرچه زودتر این شرایط دردناک به پایان برسد و دوباره شاهد روزهای آرام باشیم.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: