کد خبر: ۸۴۴۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۳
تعداد بازدید: ۱۷۴
فرمانده انتظامی لاهیجان از دستگیری عامل نصب برنامه شنود و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات تلفن همراه یک شهروند لاهیجانی در این شهرستان خبر داد.
بازداشت عامل نصب شنود در تلفن‌ یک شهروندبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا : فرمانده انتظامی لاهیجان از دستگیری عامل نصب برنامه شنود و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات تلفن همراه یک شهروند لاهیجانی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ قاسم جانعلی پور روز پنجشنبه گفت: در پی شکایت فردی مبنی بر دسترسی غیرمجاز فرد یا افرادی به تلفن همراه وی و شنود مکالمات و ارسال اطلاعات خصوصی برای نزدیکانش، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت و کارشناسان پلیس فتا پس از بررسی اظهارات شاکی و اقدامات فنی دریافتند که فردی اقدام به نصب یک نرم افزار خاص در تلفن همراه این شهروند کرده و مکالمات او را شنود می کند.

وی خاطرنشان کرد: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد شاکی مدتی قبل تلفن همراه خود را در اختیار یک تعمیر کار که از آشنایان وی بوده، قرار داده است که سپس این فرد به عنوان متهم دستگیر شد و متهم ابتدا منکر اتهامات خود شد اما پس از بررسی تجهیزات رایانه ای وی و پیدا شدن اطلاعات و فایل های شخصی شاکی، در نهایت لب به اعتراف گشود و علت این امر را درخواست دو تن از خویشاوندان شاکی اعلام کرد .

سرهنگ جانعلی پور اظهار داشت: دو متهم دیگر پرونده که خواهر و برادری ۲۵ و ۳۰ ساله بودند دستگیر و ضمن اعتراف به همراه متهم ۳۵ ساله به مرجع قضایی معرفی شدند

وی تصریح کرد: در اختیار قرار دادن تلفن همراه و وسایل رایانه ای حاوی اطلاعات شخصی به افراد و مراکز غیرمجاز آن هم بدون رعایت هشدارهای پلیس زمینه ساز مشکلات این چنینی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: