کد خبر: ۸۴۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸
تعداد بازدید: ۳۴۹
با حضور مدیرعامل منطقه آزاد کیش و رئیس اتحادیه بین‌المللی روسای دانشگاه‌ها صورت گرفت،
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در مراسم گشایش دفتر IAUP ، زیرساخت‌های کیش را برای برگزاری اجلاس منطقه‌ای اتحادیه روسای دانشگاه‌ها مناسب برشمرد.

گشایش دفتر انجمن بین‌المللی روسای دانشگاه‌های خاورمیانه در کیشبه گزارش خبرداغ به نقل از  روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد کیش، غلامحسین مظفری مدیرعامل این سازمان به همراه معاونان و مدیران زیر مجموعه خود، سه‌شنبه ششم اسفند در سالن رازی مرکز همایش‌های بین‌المللی جزیره، با نمایندگان اتحادیه منطقه‌ای IAUP خاورمیانه و آسیای مرکزی دیدار و گفتگو کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با اعلام اسامی دانشگاه‌های معتبر کشور در جزیره ضمن ابراز خرسندی از فراهم شدن فرصت نشست با نمایندگان روسای دانشگاه‌های خاورمیانه گفت: یکی از محورهای اصلی جزیره کیش توجه به علم فن‌آوری و دانش‌افزایی بوده که وجود شعب دانشگاه‌های بنام کشور در کنار موسسه علوم و فنون، نقطه قوتی برای دستیابی به اهداف مجموعه سازمان منطقه آزاد کیش است.

غلامحسین مظفری با اشاره به‌اینکه 7 هزار دانشجو در جزیره کیش مشغول به تحصیل هستند که 70 درصد آنها تحصیلات تکمیلی دارند عنوان کرد: گشایش دفتر IAUP در کنار مرکز نوآوری جزیره و دانشگاه‌ها، موجب ارتقای سطح علمی این منطقه می‌شود.

مظفری گفت: افتتاح دفتر اتحادیه در جزیره، توقعات برای انجام فعالیت‌های علمی را بالا می‌برد تا به‌صورت همزمان منادی صلح، عدالت و علم باشد.

وی اظهار داشت: اطمینان دارم که هدف اصلی این اتحادیه، گسترش مرزهای دانش در منطقه است و با اشاره به زیرساخت‌های مناسب جزیره کیش، برای برگزاری اجلاس منطقه‌ای اتحادیه و همکاری‌ها در این خصوص اعلام آمادگی کرد.

داریوش سلیمی دستیار مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حوزه علم و فناوری نیز در این نشست ضمن ابراز خوشحالی از حضور کاخا شنگلیا رئیس اتحادیه بین‌المللی روسای دانشگاه‌ها، رئیس دانشگاه کاکاسوس گرجستان، از مدیران و معاونان این سازمان برای حضور در نشست تشکر کرد و گفت: یکی از اهداف راهبردی سازمان منطقه آزاد کیش، توسعه مراکز دانشگاهی، بین‌المللی‌سازی و گسترش روابط دانشگاهی کیش با دیگر دانشگاه‌های جهان است.

داریوش سلیمی همچنین افتتاح این دفتر در جزیره کیش را اتفاقی مثبت برای گسترش هرچه بیشتر تعاملات دانشگاه‌های کیش با جهان برشمرد.

کاخا شنگلیا رئیس اتحادیه بین‌المللی روسای دانشگاه‌ها نیز با بیان اینکه سفر به ایران زیبا و جزیره کیش بسیار باعث افتخار است گفت: ایران توانمندی‌های علمی و فرهنگی بالا و فراوانی در سطح جهان دارد و ما قدردان این موضوع هستیم.

وی افزود: ما بیش از 900 عضو در 86 کشور جهان داریم که روسای بهترین دانشگاه‌های سراسر دنیا هستند و مجموعه این اتحادیه صدای آموزش عالی در جهان است که تحت نظر دبیرخانه سازمان ملل فعالیت می‌کند.

رئیس اتحادیه بین‌المللی روسای دانشگاه‌ها در پایان ضمن تشکر از تمامی مسئولان جزیره کیش و دست‌اندرکاران برپایی و حمایت از برگزاری این نشست عنوان کرد: در زمان ریاست من روابط با ایران گسترش یافت به این دلیل که معتقدم این کشور می‌تواند به ارزش و اعتبار سازمان ما بیفزاید.

کاخا شنگلیا اظهار داشت: کیش در تاریخچه IAUP ثبت می‌شود و قطعا شایستگی جذب گردشگران و سرمایه‌گذاران زیادی را دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: