کد خبر: ۸۴۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۶
تعداد بازدید: ۱۸۲
ربیعی:
سخنگوی دولت گفت: من از مردم می‌خواهم همه‌مان در شرایط بحران باید فداکاری کنیم. بدون هیچ افزایش قیمتی اشباع بازار خواهیم کرد. باید در رفتار مصرف خود تجدیدنظر کنیم. این تعهد این جلسه‌ است که ما مشکلی نداریم و نخواهیم داشت.

هیچ افزایش قیمتی در ماسک و ضدعفونی کننده‌ها نداریمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، علی ربیعی در نشست خبری خود و در تشریح اقدامات لازم برای تولید ماسک و ضدعفونی کننده گفت: این مساله جهانی است و این ویروس بین کشورهای توسعه یافته و توسعه نیافته تمایز قائل نمی‌شود. امروز هم بیان شد و همه مسائل را با هم دنبال می‌کنیم. این موضوع اجتماعی شده و روی اقتصاد هم تاثیر گذاشته است. آمارهای غلط از شهرستانی ارائه کردند که تکذیب شد و من دیروز تا دیروقت با مسئولان آن شهرستان و مسئول دفن و کفن آن شهرستان صحبت می‌کردم.

سخنگوی دولت تصریح کرد: مهمترین بحث برای غلبه بر این بیماری همدلی و کنار هم ایستادن و اطمینان و اعتماد مردم است. نمی‌خواهیم دست به هر اقدامی بزنیم و صرفا مانور باشد. ما با آرامش و با اعتماد به هم و با اعتماد به نظام بهداشتی و دولت می‌توانیم از این مرحله عبور کنیم.

وی گفت: دو مساله داشتیم یکی کنش مصرف کنندگان که شوک اول باعث تقاضای کاذب شد و در هر کشوری این نگرانی‌ها است و دو هم درباره سوداگری تصمیماتی اتخاذ شد. در جلسه مطرح شد مواد شوینده با سه برابر نیاز کشور امکان تولیدش وجود دارد و من این را در جلسه فهمیدم. تصمیمات خوبی گرفته شد و توانمندی‌هایی داریم و استانداردهای ما آخرین استاندار است و قبلا هم صادر می‌شده و جلوی بخشی از صادرات گرفته شده است.

ربیعی گفت: در بخش‌ ضد عفونی کننده می‌توانیم به سمت اشباع بازار حرکت کنیم. مجوز ۲۴ ساعته صادر شد که در تغییر خط ساز و کارهایی را ایجاد کنند. ما هیچ افزایش قیمتی در ماسک و ضدعفونی کننده‌ها نداریم. ما هیچگونه افزایش قیمتی در چندماه آینده نخواهیم داشت. در توزیع مناسب و مقابله با سوداگری باید کمک شود و وزارت صمت نظارت می‌کند.

وی ادامه داد: گفته شد بخشی از تولیدات با ظرفیت سه شیفت کار می‌کنند. ما ظرفیت و تولید اضافه داریم. ارز دولتی برای بخش شما در نظر گرفته شده است. محدودیت‌های زیادی داریم ولی کشور را داریم اداره می‌کنیم. ما باید بدهی شما را پرداخت کنیم. من از مردم می‌خواهم همه‌مان در شرایط بحران باید فداکاری کنیم. بدون هیچ افزایش قیمتی اشباع بازار خواهیم کرد. باید در رفتار مصرف خود تجدید نظر کنیم. این تعهد این جلسه‌ است که ما مشکلی نداریم و نخواهیم داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: