کد خبر: ۸۴۳۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۱
تعداد بازدید: ۱۸۷
استاد دانشگاه ملی سنگاپور سیاست خارجه ترامپ را تنها در راستای خوشحال کردن اسرائیل دانست و گفت: ممکن است بار دیگر ترامپ رئیس‌جمهور شود . ایران در این صورت باید از درگیری غیرمستقیم استفاده کند. ایران نباید فریب ترامپ در مورد تمایل به مذاکره را بخورد. ایالات متحده کشوری است که تنها زبان زور را می‌فهمد.

اگر بحرانی در خاورمیانه نباشد، ایالات متحده بازنده است/ ترامپ فقط زبان زور را می‌فهمد/ تنها راه شکست آمریکا جنگ‌های غیرمستقیم استبه گزارش خبرداغ، بیلویر سینگ، استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور است. وی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا نظرات خود را درباره تنش‌های اخیر میان ایران و آمریکا مطرح کرد.

سیاست خارجی ترامپ برای خوشحال کردن اسرائیل است 

وی در ابتدا در مورد بدقولی ترامپ برای خروج از خاورمیانه گفت: او تاکنون به این وعده عمل نکرده است چرا که سیاست خارجی او به سیاست داخلی وابسته است. او هم چنین برای خوشحالی اسرائیل اقدام می‌کند به نظر من ترامپ سیاست خارجی خود را تحت تاثیر لابی یهودیان انجام می‌دهد.

 

عواقب سیاست خارجه ترامپ در بلند مدت مشخص می‌شود 

استاد روابط بین‌الملل و علوم سیاسی دانشگاه ملی سنگاپور در ادامه گفت: برای ترامپ سیاست داخلی تفاوتی با سیاست خارجی ندارد. ترامپ در سیاست خارجی بیسواد است پیامدهای تصمیات ترامپ در سیاست خارجی بلندمدت است. شاید در ظاهر به نظر برسد که آمریکایی‌ها از اقدامات ترامپ راضی هستند اما در بلندمدت عواقب سیاست خارجه ترامپ مشخص می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ترامپ حامی داعش است هر چند خودش ابوبکر بغدادی را به قتل رسانده است، گفت: سیاست ضدایرانی ترامپ و طرفداری از اسرائیل به صورت کورکورانه باعث آزار و اذیت آمریکایی‌ها خواهد شد. روش ترامپ این است که بحرانی ایجاد می‌کند و بعد خودش تظاهر می‌کند که آن را حل کرده است. اگر بحرانی در خاورمیانه نباشد ایالات متحده بازنده است.

ترور سردار سلیمانی، غیر قانونی و غیر اخلاقی بود

بیلویر سینگ در ادامه در مورد ترور سردار سلیمانی گفت:  این احتمالاً وحشتناک ‌ترین اشتباه ترامپ تاکنون است. قتل یک مقام حکومتی دیگر در کشوری دیگر غیرقانونی و غیراخلاقی است این کار ترامپ باعث شده است که آمریکایی‌ها هزینه زیادی بپردازند . آمریکا نتوانست بپذیرد که یک مقام ایرانی در کنار بشار اسد با اسرائیل بجنگد و همین باعث شد که دستور قتل سردار سلیمانی صادر شود.

تنها راه شکست آمریکا جنگ‌های غیرمستقیم است 

وی در ادامه در مورد حمله ایران به عین الاسد نیز گفت:  حمله ایران نمادین بود ، نه یک حمله واقعی زیرا ایران در موقعیتی نیست که بتواند علیه آمریکا در جنگ متعارف قرار بگیرد. تنها راه شکست ایالات متحده از طریق جنگ غیرمستقیم و غیرمتقارن مانند ویتنام است. ایران می‌تواند از چنین تاکتیکی استفاده کند. 

بیلویر سینگ هم چنین در مورد برجام اظهار کرد: این توافق در حال مرگ است اما ایران  نباید دنبال کردن برنامه هسته‌ای را در پیش بگیرد. در این صورت ایالات متحده آنچه را که در عراق و لیبی انجام داده است به شما نشان می‌دهد.

ترامپ تنها زبان زور را می فهمد 

وی در ادامه در مورد آینده ترامپ گفت: ممکن است بار دیگر ترامپ رئیس‌جمهور شود . ایران در این صورت باید از درگیری غیرمستقیم استفاده کند. ایران نباید فریب ترامپ در مورد تمایل به مذاکره را بخورد. ایالات متحده کشوری است که تنها زبان زور را می‌فهمد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: