کد خبر: ۸۴۳۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۱
تعداد بازدید: ۲۷۶۷۸
تعداد عفونت های ناشی از کرونا در چین رو به افزایش است و این ویروس وارد کشورهای پرشمار دیگری نیز شده است. اما تعداد عفونت های گزارش شده کودکان به طرز چشمگیری کمتر از بزرگسالان است.

آیا کودکان در برابر کرونا آسیب پذیری کمتری دارند؟ / بسیاری از علائم ابتلا در کودکان قابل تشخیص نیستتعداد عفونت های ناشی از کرونا در چین رو به افزایش است و این ویروس وارد کشورهای پرشمار دیگری نیز شده است. اما تعداد عفونت های گزارش شده کودکان به طرز چشمگیری کمتر از بزرگسالان است.

به گزارش خبرداغ به نقل از ان پی آر، به نظر می رسد کودکان برابر ویروس کرونا نوعی مصونیت مشهود دارند. "تری لین استیلول" ، متخصص بیماریهای عفونی کودکان در بیمارستان کودکان دانشگاه میشیگان می گوید: "ما در حال حاضر 75،000 مورد بیمار(در سطح جهان) داریم.  این احتمال وجود دارد که بسیاری از بچه ها نیز آلوده شده باشند، اما بیماری آنها به حدی محدود و خفیف است که نیازی به درمان حس نمی شود، یا اصلا این کودکان علائمی نشان نمی دهند که اطرافیان متوجه بیماری شوند."

کودی میسنر ، یک متخصص بیماری های عفونی و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه تافتز می گوید: "تا کنون ، به نظر می رسد بیش از 80 درصد از عفونت های [کروناویروس] بسیار خفیف بوده و چندان شدیدتر از سرماخوردگی نیست. حتی به نظر می رسد که کودکان نسبت به بزرگسالان علائمی خفیف تر نیز داشته باشند. "

وی به یافته های یک مطالعه کوچک ، که در JAMA منتشر شده است ، اشاره می کند. محققان ووهان ، چین ، 9 کودک بستری که پس از آلوده شدن یک عضو خانواده ، درگیر کرونا بودند را شناسایی کردند. وضعیت سنی این کودکان از  یک ماهگی تا 11 ماهگی متغیر بود. محققان علائم آنها را مستند كردند و دریافتند که 4 کودک تب و دو نفر سرفه دارند. میسنر می گوید: "این بیماری بسیار خفیف بود.هیچکدام از نوزادان عوارض شدید نداشتند."

 

به نظر می رسد ویروس جدید به احتمال زیاد به بزرگترها بیشتر و قوی تر حمله می کند. به ویژه افرادی که مشکلات سلامتی مزمن دارند و کسانی که از ویروس در چین درگذشتند ، با سن متوسط  70 سالگی ثبت شده اند.گروه دیگری که مقامات بهداشت عمومی در هنگام شیوع بیماری عفونی نگران آن بودند ، زنان باردار هستند. اما ، تاکنون هیچ مدرکی مبنی بر اینکه زنان باردار عوارض شدیدی را تجربه می کنند ، وجود ندارد.

یک مطالعه کوچک که در The Lancet منتشر شده بود ، به دنبال نه زن بود که در سه ماهه سوم بارداری ردیابی شدند. همه آنها در بیمارستان زونگنان دانشگاه ووهان ، ووهان چین بستری شدند و همه ویروس کرونا همه آنها مثبت اعلام شد. هیچ یک از زنان دچار ذات الریه پنومونی شدید نشدند یا از دنیا نرفتند.  نوزادان انها نیز شرایطی نسبتا ایده آل داشتند.

هنوز مشخص نیست که چرا کودکان خردسال ممکن است کمتر آسیب پذیر باشند. در مورد نوزادان می توان گفت نوزادان با آنتی بادی های مادر متولد می شوند. بنابراین هنگام تولد از برخی محافظت [در برابر]  ویروس برخوردارند.

 انتخاب

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم
Finland
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۴
1
10
سلام پسرم حدود یک هفته است که علائمی چون تب، سردرد، سرفه، گلو درد و بی حالی داره، شیش سالشه و ما خیلی نگران هستیم، آیا ربطی به بیماری کرونا داره یا خیر؟ بابیمارستان تماس گرفتیم میگن عادیه....
لیدا
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
4
13
من دهنم خیلی خک هست یعنی کرونا دارم ؟
عاطفه
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۶
6
14
دختر من 1سال و پگنج ماهشه دوهفته میشد سرفه خشک میکرد الان دوروزه سرفش خلطی شده اسهالم داره و آبریزش بینی ولی تبنداره ب نظرتون کرونا هستش.تورو خدا جواب بدین دارم میمیرم از دلشوره
پاسخ ها
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
سلام داره دندون در میاره
فهیم
Switzerland
۰۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۱۶
نه اول سال هوا همین طور خشک است من هم شک داشتم دهانم خشک بود تست دادم منفی بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۷
2
0
دخترمنم دوروزه تب بالا داره یعنی هست
نسرین
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۹
2
0
دخترمن‌۸سالشه‌دل‌دردبااسهال‌داره‌امکان‌داره‌کرونابتشه‌ممنون‌میشم‌جواب‌بدید؟؟؟
پاسخ ها
ی انسان
Iran, Islamic Republic of
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۲/۱۶
کرونابچه هارونمیگیره
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: