کد خبر: ۸۴۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
تعداد بازدید: ۱۸۶
سخنگوی قوه قضائیه:
سخنگوی قوه قضائیه گفت: در فاصله دو نشست سخنگویی ۵٠ مفسد اقتصادی محکومیت قضایی پیدا کردند که امروز فهرست کامل در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار خواهد گرفت.

محکومیت قضایی ۵٠ مفسد اقتصادی/ باید با صلابت چوب‌های فساد و ناکارآمدی را از لابلای چرخ‌های تولید داخلی خارج کردبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، غلامحسین اسماعیلی در نشست صبح امروز خود با خبرنگاران ضمن تبریک مجدد ایام دهه فجر و ولادت حضرت فاطمه (س) گفت: برای کشوری قوی باید مردمی قوی، دولتی قوی، مجلسی قوی و قوه قضائیه‌ای قوی داشته باشیم. برای قوه قضاییه قوی ما در راستای حفظ کرامت انسان و حمایت مردم قدم برمی‌داریم. به عبارت ساده قوه قضائیه قوی یعنی قوه قضائیه مردمی. اقدام اخیر دستگاه قضا در تدوین و ابلاغ دستورالعمل مشارکت نهادهای مردمی با این قوه که روز گذشته در جلسه شورای عالی قوه قضاییه با نهادهای مردمی ابلاغ شد در همین راستا بود که البته نیازمند تدوین و اطلاع‌رسانی مناسب است.

سخنگوی قوه قضائیه تاکید کرد: همچنین حضور رییس قوه قضاییه در مراسم اربعین سردار سرتیپ شهید قاسم سلیمانی به عنوان مردمی‌ترین قهرمان عصر حاضر و دیدار رییس قوه قضائیه با خانواده‌های متدین و مظلوم جانباختگان مراسم تشییع حاج قاسم سلیمانی در کرمان و بازدید ایشان از زندان زنان و سفرهای متعدد مسئولان عالی قوه قضاییه به استان‌ها و شنیدن خواست مردم؛ بیست ساعت کار مستمر در سفر به استان بوشهر که از ۵ صبح روز پنجشنبه تا یک بامداد روز جمعه ادامه پیدا کرد از مصادیق مردمی شدن قوه قضائیه است.

فرهنگ ما با انزوا و بی‌تفاوتی سازگاری ندارد

وی ادامه داد: در آستانه برگزاری انتخابات مجلس هستیم که از همه مردم با هر فکر، سلیقه و گرایش دعوت می‌کنم که آگاهانه در انتخابات شرکت کنند که در این مسیر هیچ عذر و بهانه‌ای پذیرفته نیست؛ مشکلات جای خود اما فرهنگ ما با انزوا و بی‌تفاوتی سازگاری ندارد چرا که اگر بی‌تفاوت شدیم از دشمن سیلی خواهیم خورد.

باید با صلابت چوب‌های فساد و ناکارآمدی را از لابلای چرخ‌های تولید داخلی خارج کرد

اسماعیلی افزود: امروز ٢٩ بهمن ماه به جهت ابلاغ سیاست‌های مقاومتی در تقویم به نام روز اقتصاد مقاومتی ثبت شده است و ما در قوه قضائیه افتخار می‌کنیم که اقداماتمان در راستای حمایت از اقتصاد مقاومتی و رونق تولید است. تمامی تلاش ما بر این است که باید با صلابت چوب‌های فساد و ناکارآمدی را از لابلای چرخ‌های تولید داخلی خارج کرد.

سخنگوی دستگاه قضا گفت: در روزهای اخیر شاهد فعال‌سازی مجدد کارخانه آرتاکابل اردبیل بودیم که به دلیل بدهی تعطیل شده بود به چرخه تولید بازگشت که علاوه بر اشتغال کارگران سابق تعدادی زندانی با رای باز هم مشغول به کار شدند.

وی افزود: همچنین در استان خراسان رضوی در ٩ ماه اول امسال کمیسیون حمایت از تولید از ۵٩٩ واحد صنعتی بازدید کردند که ٢٢٨ واحد دچار اختلال بود که مشکلات بودند که با کمک این کمیسیون از تعطیلی نجات پیدا کردند. روی دیگر سکه فعالیت ما مبارزه با مفسدان و متجاوزان به حقوق مردم است و در فاصله دو نشست سخنگویی ۵٠ مفسد اقتصادی محکومیت قضایی پیدا کردند که امروز فهرست کامل در اختیار رسانه‌ها و افکار عمومی قرار خواهد گرفت. برای مثال در این آرای صادر شده حمیدرضا مرادی به جرم اخلال در نظام ارزی به تحمل ٢٠ سال حبس، ٧۴ ضربه شلاق، رد مال در حق بانک‌های ملت و سپه محکوم شده است. محمدناییتی تهرانی به جرم اخلال در نظام ارزی به تحمل ١۵ سال حبس و ٧۴ ضربه شلاق و رد مال در حق بانک های رفاه و سپه محکوم شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: