کد خبر: ۸۴۲۹۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۸
تعداد بازدید: ۲۸۸
رئیسی در جمع مردم کرمان:
رئیس قوه قضائیه گفت: شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی قیامتی برپا کرد و دلها در سراسر ایران و جهان اسلام متوجه او شد و او متوجه به وجه‌الله شد.

حاج قاسم سلیمانی نظر مردم را تشریفاتی نمی‌دانستبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، سیدابراهیم رئیسی در جمع مردم کرمان و در مراسم چهلمین روز درگذشت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی گفت: شهادت سردار رشید اسلام افتخار مجاهدان در جهان اسلام حاج قاسم سلیمانی را به مردم عزیز کرمان و به ملت شریف ایران اسلامی تسلیت عرض می‌کنم. روح بلند او را که با ارواح مطهر شهیدان کربلا، روح نبی اسلام و صدیقه شهدا محشور شد تبریک عرض می کنم. به روح بلند و ملکوتی او و همرزمان شهیدش درود می‌فرستم؛ چهلمین روز شهادت این سرباز سرافراز است.

وی ادامه داد: حقیقتا شهادتش قیامتی برپا کرد و دلها در سراسر ایران و جهان اسلام متوجه او شد و او متوجه به وجه الله شد. همه چیز و همه شخص هلاک شدنی هستند جز وجه الله؛ بقا متعلق به وجه الله است. او شهید زندگی کرد تا به شهادت رسید. کریم زندگی کرد تا به شهادت رسید. کرامت انسان را دارای یک روحیه و ظرفیت می‌کند که فقط به خدا می‌اندیشد و فقط برای او رضای خدا مهم است. محورش در زندگی خدا است و تمام جوارحش به خدا می‌اندیشد. می‌خواهد در مسیر خداوند آنچه دارد مال و تمام امکانات و تمکنی که خدا مرحمت کرده و جان خودش را تقدیم او کند. در این مقام فقط او را می‌بیند. کریم فقط اهل بخشش نیست. اگر کسی می‌خواهد به مقام کرامت برسد این بخشش کرامت است که هرچه دارد در پای او قرار می‌دهد و جز او را نمی بیند.

رئیس قوه قضاییه با اشاره به آیات قرآن و بیان اینکه از مهمترین شاخصه های مکتب حاج قاسم سلیمانی رضوان الله اخلاص و برای خدا اندیشه و عمل کردن او بود، اظهار داشت: رمز بقای حاج قاسم و شیفته شدن دل ها به او، اخلاصش بود، کسی که با خدا باشد خدا با اوست، چرا که قلب ها با خدا است.

وی افزود: راستی چه شد که قلوب ۸۰ میلیون مردم ایران متوجه او شد؟ چون او متوجه خدا بود و خدا هم دل ها را متوجه او کرد.

رئیسی با بیان اینکه دومین نکته در مکتب حاج قاسم سلیمانی ولایت مداری او است و اگر وصیت نامه‌اش هم نمی‌بود مشی و سلوکش نشان می‌داد ولایت مدار واقعی است، بیان کرد: خیلی ها ممکن است بر سخنانشان ولایت جاری بشود اما ولایت‌مداری با ولایت شعار متفاوت است.

وی با اشاره به ارادت شاگردان امام محمد باقر و با اشاره به ولایتمداری آنها، افزود: وقتی سخن از ولی است جای چون و چرا ندارد، سخن حاج قاسم از اول تا آخر وصیت نامه ولایت‌نامه است. مردم بزرگ ایران و جهان اسلام بدانید عظمت شما در تبعیت از ولی فقیه است؛ سخن حاج قاسم همین بود و در تبعیت از ولایت‌مداری سر از پا نمی‌شناخت.

رئیس دستگاه قضا گفت: شهید سلیمانی در زمان امام نسبت به امام و بعد در زمان جانشین به حق او مقام معظم رهبری، ولایت‌مدار بود.

وی ادامه داد: حاج قاسم مردم باوری داشت؛ سیاستمداران عالم دم از مردم می‌زنند و دکان‌داری می‌کنند اما مردم را قبول ندارند، حاج قاسم با تبعیت از نظر امام و رهبری حقیقتا مردم باور بود و نظر آنها را تشریفاتی نمی‌دانست.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی نمونه « مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ وَالَّذِینَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ تَرَاهُمْ رُکَّعًا سُجَّدًا یَبْتَغُونَ فَضْلًا مِنَ اللَّهِ وَرِضْوَانًا سِیمَاهُمْ فِی وُجُوهِهِمْ مِنْ أَثَرِ السُّجُودِ» بود، افزود: او رحما بینهم بود و نسبت به مردم عشق می‌ورزید، نه فقط مردم ایران و کرمان بلکه به مظلومان عالم، به پاکستانی، یمنی، فلسطینی و همه کسانی که مصداق بینهم باشند، عشق می‌ورزید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: به حدی مهربان بود که مدافعان حرم او را پدر می‌دانستند؛ به مظلومان و فقرا توجه داشت و به آنها دل می‌داد و یک موی ایران را به همه کاخ نشینان ترجیح می‌داد. روحیه اشرافی گری مورد پسند او نبود و به مردم توجه داشت.

وی با تاکید بر اینکه یکی از ویژگی‌های حاج قاسم عقلانیت بود، افزود: وقتی ما می‌گوییم انقلابی‌گری برخی فکر می‌کنند منظور کارهای زود گذر احساسی است، نه؛ در میان اندیشه انقلابی عقلانیت، دور اندیشی و عقل دور اندیش حضور دارد.

وی ادامه داد: شهید سلیمانی دشمن‌شناس بود و آمریکا و اسرائیل و زبان آنها را خوب می‌شناخت و می‌دانست زبان آنها زبان زور است و در مقابل‌ آنها باید با زبان زور ایستاد.

حجت‌الاسلام رییسی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این‌که شخصیت و منش شهید سلیمانی نباید مورد تحریف قرار گیرد، ابراز داشت: شخصیت حاج قاسم سلیمانی نباید تحریف شود، جوانان ما مواضع و سلوک او را دیده‌اند و مواضع او می شناسند، اگر او کار دیپلماسی کرده است این دیپلماسی در راه انجام ماموریت هایش و در راستای تقویت مقاومت و ایستادگی فعال بوده است، روحیه تسلیم و کوتاه آمدن در مقابل دشمن در قاموس او راه نداشته و راه ندارد.

وی ادامه داد: سردار سلیمانی یک انقلابی بود که انقلاب را با همه وجود دوست می‌داشت و به انقلاب و توسعه پیام های انقلاب اسلامی می‌اندیشید، او همواره تلاش می‌کرد از همه تهدید ها در اطراف ما فرصت بسازد، حاج قاسم سلیمانی این مجاهد بزرگ راه خدا در لبنان، افغانستان، عراق، سوریه و یمن از تهدید ها قدرت ساخت، او تهدید ها را تبدیل به فرصت و نیروهای آماده و مستعد را تبدیل به قدرت کرد.

رییس قوه قضاییه در ادامه سخنان به تاکید بر قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی، اظهار داشت: شهیدان و جانبازان برای کشور ما قدرت ساخته‌اند، قدرتی که به دست توانای نیروهای نظامی و مجاهدان ما ساخته شده است و نظام مارا به یک نظام مقتدر تبدیل کرده، این نظام مقتدر امروز در عالم حرف و پیام دارد و پیام این است که آمریکا باید از منطقه ما برود و ما به برکت خون حاج قاسم منطقه را از حضور آمریکایی ها پاک خواهیم کرد.

وی همچنین با اشاره به نزدیکی و همدلی ایجاد شده در جامعه بعد از شهادت شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: روزی که شهید بهشتی به شهادت رسید، خیلی ها نگران بودند، اما هیچ خونی مثل شهید بهشتی امکان اینکه چهره جریان نفاق و بنی‌صدر را برملا و کشور را بیمه کند نداشت، خون کسی مثل آیت الله آقای دکتر بهشتی بود که طومار نفاق را درهم پیچید، سال‌ها بعد از شهادت ایشان خون سردار سلیمانی هم چنین حالتی داشت، این تشییع جنازه‌ای که رخ داد، دل ها را به همدیگر نزدیک کرد.

حجت الاسلام رییسی ادامه داد: امروز آمریکایی ها و اروپایی ها کاملا فهمیده اند، که از اگر در منطقه خطایی بکنند باید دست به سر و سر به زیر تسلیم نیروهای جمهوری اسلامی ایران شوند، آمریکایی ها را در خلیج فارس در این وضعیت دیدیم و باید بدانند این وضعیت همه کسانی خواهد بود که رفتار خطایی انجام دهند.

وی در ادامه افزود: امروز مردم بیش از هر زمانی ب پاکی و طهارت این نظام و انقلاب و ارزش های الهی که حاج قاسم سلیمانی بر آن پافشاری کردند معتقدند و می دانند این نظام بیش از هر زمانی در منطقه طرفدار و ارادتمند دارد و اگر در گوشه و کناری آهنگی از فساد و کجی مشاهده می‌شود، می‌دانند که هاضمه نظام جمهوری اسلامی فساد را نمی پذیرد و دست مقتدر عدالت اجازه نمی‌دهد در هیچ گوشه ای از این نظام فساد لانه کند.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: امروز پرچم مقاومت و مبارزه با فساد در دست مقتدای بصیرت آفرین ماست و من و امثال من در این مسیر سربازان ولایت هستیم و امیدواریم آن کاری را کنیم که مورد رضای رهبر معظم است. همچنین زمینه ای برای اقدامات اساسی و اصلاح امور فراهم شده است و این اقتدار حاصل خون شهدای عالیقدر ما است.

وی ادامه داد: رهبری فرمودند هیچ مشکلی نداریم مگر اینکه راهکار حل آن مشکل در درون کشور است، آنانی که رفع مشکل را در دست بیگانگان و در اخم و لبخند بیگانگان می‌دانند، باید بدانند که به دست قدرت الهی که این روزها و این ایام الله را رقم زده بسیاری از مشکلات را که حل آن در درون کشور و به دستان توانای جوانان این کشور است، گشوده خواهد شد.

حجت الاسلام رییسی در ادامه گفت: همه بدانند کار و مجاهدت و تلاش در راه خدا شکرگزاری به درگاه خداوند است و امروز همه ما بدانیم مهم ترین شکر بر این نعمت، رفع مشکلات و دغدغه های مردم است، به ویژه مردم عزیزی که به دلایل مختلفی ممکن است محدودیت و مشکلاتی داشته باشند. امروز پیام حاج قاسم به ما این است که دشمن شناسی، دشمن ستیزی، مقاومت، امید به آینده، هرگز ناامید نشدن و همواره با امید حرکت کردن از جمله درس هایی است که از سردار سلیمانی می‌توان گرفت.

وی در ادامه خطاب به جوانان گفت: جوانان عزیز مگر راه برای حاج قاسم هموار بوده؟ از هم‌سنگرها و همرزم های حاج قاسم در لشگر ثارالله در دفاع مقدس و همچنین در جبهه های دفاع از حرم بپرسید که چه مشکلات و تنگناهایی در مسیر وجود داشته و حاج قاسم با چه مسائلی مواجه بوده است، هیچ چیز سهل نبود اما چون مرد پولادین بود توانست بر مشکلات غلبه کند.

حجت الاسلام رییسی در پایان تصریح کرد: شهید سلیمانی شاگرد امام خمینی کبیر و امام خامنه‌ای حکیم بود، مقاومت و ایستادگی او به لبنانی‌ها، یمنی‌ها، افغانستانی‌ها و سوری‌ها درس ایستادگی داد، تا آنجا که بزرگی مثل سید حسن نصرالله می‌گوید: به عزرائیل می‌گفتم جان من را بگیر اما جان حاج قاسم را نگیر، من جان حاج قاسم را برای اسلام از خودم مفید‌تر می‌دانم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: