کد خبر: ۸۴۲۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱
تعداد بازدید: ۱۷۷
در نشست خبری جبهه تحول گرایان ایران اسلامی، مطرح شد؛
نشست خبری جبهه تحولگرایان ایران اسلامی، صبح امروز با حضور دبیران کل احزاب عضو این جبهه در محل دفتر حزب همت برگزار شد.

رئوفیان: احزاب باید بتوانند دیداری با رهبری داشته باشند/ برخی برای پیروزی خود، به دنبال مشارکت پایین مردم هستندبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، در این نشست که با حضور دبیران کل احزاب عضو این جبهه برگزار شد، در ابتدا سید احمد نبوی دبیرکل حزب همت در سخنانی گفت: دشمن تلاش دارد تا این انتخابات را به رفراندوم تبدیل کند اما مردم ما با هوشیاری و آگاهی در انتخابات مشارکت پرشور خواهند داشت و این اجازه را به دشمنان ملت ایران نخواهند داد.

وی همچنین افزود: این جبهه اگرچه اعضایش سابقه فعالیت طولانی دارند اما زمان کوتاهی از تشکیل آن می‌گذرد و به همین دلیل در انتخابات پیش‌رو لیست منتشر نخواهیم کرد تا اینگونه تصور نشود که جبهه تحولگرایان یک جبهه فصلی و صرفاً انتخاباتی است اما برای آینده برنامه‌ریزی داریم و فعالانه در عرصه حضور خواهیم داشت.

رئوفیان: برخی گروه‌ها برای پیروزی خود، به دنبال مشارکت پایین مردم هستند

در ادامه این نشست، ابوالقاسم رئوفیان دبیرکل حزب ایران زمین در سخنانی ابراز داشت: جبهه تحولگرایان از چهار حزب تشکیل شد اما به این چهار حزب بسنده نخواهد کرد و از همه احزاب و گروه‌های رسمی کشور دعوت می‌کنیم، تا اگر خط و مشی ما را که اعتدال به دور از هرگونه تندروی است، قبول داشته باشند، با افتخار درخدمت آن‌ها باشیم.

وی ادامه داد: یکی از وظایف مهم خود را در این مقطع حساس و انتخابات سرنوشت‌ساز این می‌دانیم که تمام تلاش خود را در راستای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات یازدهمین دوره مجلس صرف کنیم و اگرچه تصمیم به عدم انتشار لیست گرفته‌ایم اما از کسانی که می‌توانند دغدغه‌های مردم و رهبری را پیگیری کرده و نماینده مناسبی برای ملت باشند حمایت خواهیم کرد، حتی در انتخابات خبرگان رهبری نیز که همزمان با انتخابات مجلس برگزار می‌شود، از مردم می‌خواهیم که با آگاهی انتخاب کنند و از این امر مهم نباید غفلت شود.

دبیرکل حزب ایران زمین در ادامه بیان داشت: اگر قرار است حزب تاثیرگذار باشد، نیاز است که به احزاب توجه شود، در همین راستا از مقام معظم رهبری تقاضا داریم تا همانطور که با مداحان، دانشجویان، کارگران، فرهنگیان و سایر اقشار مردم دیدار دارند، دیداری هم با احزاب داشته باشند.

وی ادامه داد: برای مثال هفتم تیرماه که سالروز شهادت شهید بهشتی عزیز و یاران ایشان در حزب جمهوری اسلامی است، می‌تواند مناسبت خوبی برای برگزاری هفته احزاب باشد و در این زمان رهبری دیداری هم با احزاب داشته باشند و احزاب بتوانند با ایشان دیدار و گفت‌وگو کنند.

رئوفیان در بخش دیگری از سخنان خود، با تاکید بر لزوم مشارکت مردم در انتخاب مجلس، گفت: این بسیار ناراحت کننده است و جای تاسف دارد که برخی احزاب و گروه‌های سیاسی علاقمند هستند که مشارکت پایین باشد تا کاندیدای خودشان رای بیاورد، درحالیکه همه باید برای افزایش میزان مشارکت تلاش کنیم.

فائزی: نظریه «قدر متقین» را جایگزین نظارت استصوابی کنیم

در بخش دیگر این نشست علی فائزی دبیر کانون همبستگی فرهنگیان ایران در سخنانی با انتقاد از نظریه «نظارت استصوابی»، گفت: با نظارت استصوابی، وقتی چند هزار نفر از افرادی که داوطلب انتخابات شده‌اند را رد می‌کنیم، افراد را نابود می‌کنیم، و این در افراد ایجاد دلخوری و سرخوردگی می‌کند، از همین رو معتقدم که روند فعلی نظارت بر انتخابات از سوی شورای نگهبان و به ویژه نظارت استصوابی یک چاقوی دوسر است که هم برای شورای نگهبان هزینه‌زا بوده و آسیب ایجاد می‌کند و هم برای افراد ردصلاحیت شده مشکلاتی از جمله سرخوردگی ایجاد می‌کند، لذا نیاز است تا روند بررسی صلاحیت کاندیداهای انتخابات تغییر کند.

وی ادامه داد: در سال ۱۳۸۰ در مقاله‌ای ۴۰ مورد از معایب نظارت استصوابی را خطاب به شورای نگهبان نوشتم و همچنین نظریه دیگری را به عنوان جایگزین معرفی کردم به عنوان نظریه «قدر متقین» و ۴۰ مورد از مزایای این نظر را هم در آن نوشته و بیان کردم و معتقدم که این نظریه برای جامعه اسلامی کاربرد بیشتری دارد چرا که شما در نظریه قدر متقین «ردصلاحیت» ندارید.

مرتضوی کیاسری: معتقد به تغییر به احسن هستیم و نه اصلاح

در پایان این نشست حجت الاسلام مرتضوی کیاسری، دیگر عضو این جبهه در سخنانی درخصوص نگاه این جبهه سیاسی به مسائل کشور، گفت: ما به عنوان جبهه تحولگرایان معتقدیم که کشور در هر شرایطی که هست باید در آن تحول به سوی بهبود امور ایجاد شود، در واقع معتقد به تغییر به احسن هستیم و معتقد به اصلاح و تغییر نیستیم.

وی افزود: به عبارت دیگر ما معتقد نیستیم همه امور کشور خراب است و ما آمده‌ایم آن را درست کنیم، بلکه می‌گوییم در هر وضعیتی که هستیم، باید بهتر شود.

دبیر جمعیت جانبازان و ایثارگران انقلاب اسلامی، در ادامه تصریح کرد: گفتمانی که برای این جبهه‌ وجود دارد، شامل؛ مسئولیت‌پذیری، پاسخگویی، شفاف‌سازی، امانت‌داری و مطالبه‌گری است و هر فرد و گروهی که به این موارد اعتقاد و پایبندی دارد می‌تواند به ما ملحق شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: