کد خبر: ۸۴۲۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۸
تعداد بازدید: ۴۷۲
گروهی از پژوهشگران دانشگاه UCLA بر اساس پژوهشهای خود دریافته اند که یکی از درمانهای مکمل سرطان را می توان استفاده از داروهای گیاهی و به ویژه داروهایی دانست که بر پایه زردچوبه تهیه شده اند.

داروهای گیاهی بر پایه زردچوبه می توانند درمان سرطان را تسریع کنندگروهی از پژوهشگران دانشگاه UCLA بر اساس پژوهشهای خود دریافته اند که یکی از درمانهای مکمل سرطان را می توان استفاده از داروهای گیاهی و به ویژه داروهایی دانست که بر پایه زردچوبه تهیه شده اند.

به گزارش خبرداغ به نقل از  انتخاب، پژوهشگران دانشگاه UCLA برای انجام پژوهشهای خود از 650 هزار آزمودنی استفاده کردند تا بررسی کنند که چه روش درمانی می تواند به عنوان درمان مکمل  پرتودرمانی ، شیمی درمانی و جراحی همراه شود.

بنابراین ، محققان یک کارآزمایی بالینی مرحله ای را برای یافتن راه حلی برای مبارزه با سرطان دهان مدنظر قرار دادند. به همین منظور ، محققان دارویی گیاهی را با کمک تهیه کردند. این دارو به نام APG-157 مشهور شد که از ترکیب چند گیاه مختلف تشکیل شده بود، اما بیشترین بخش این ترکیب را کورکومین موجود در زردچوبه تشکیل شده است. کورکومین به دلیل داشتن خاصیت آنتی اکسیدانی و ضد التهاب فعال شناخته شده است و به مبارزه با چندین سرطان کمک می کند.

 

یک محدودیت در مصرف کورکومین به صورت خوراکی به معنای متعارف برای درمان سرطان های دهان و دندان و حنجره این است که به راحتی توسط جریان خون جذب نمی شود. با این حال ، APG-157 از داخل لایه های مخاطی جذب می شوند زیرا به آرامی در حفره دهان حل می شود. بنابراین کورکومین بهتر در سراسر شبکه خون گردش می کند و مستقیماً توسط بافت های آلوده به تومور جذب می شود و با آنها می جنگد.

محققان در پیروی از دستورالعمل دارویی گیاه شناسی FDA ، که نیازهای منابع گیاهان دارویی را هنگام تهیه نسخه دارویی توصیف می کند ، محتاط بودند. برای این مطالعه دو نمونه تصادفی شرکت داشتند. گروه اول از دارونما و گروه دوم از APG ‐ 157 استفاده کردند. سپس نمونه خون و بزاق برای اندازه گیری میزان جذب دارو هر ساعت به طور هم زمان جمع آوری می شد.

محققان اظهار داشتند كه مقاله APG ‐ 157 به خوبی جذب می شود ، التهاب را كاهش می دهد و سلول های درمانگر را به سمت تومور جذب می كند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: