کد خبر: ۸۴۲۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۷
تعداد بازدید: ۱۶۴
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار سفیران کشورهای خارجی و روسای سازمان های بین‌المللی در تهران اظهار داشت: انقلاب ایران یک انقلاب کاملا مردمی است که برای تثبیت و استمرارش همواره به مردم متکی بوده است. رییس جمهوری یادآور شد: آنهایی که با این منطقه آشنا هستند و با تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران آشنا هستند می دانند که یک ملت بزرگ در برابر قلدری و زور سخن ناحق و غلط و فشار ناروا سر در برابر قلدری و زور سخن ناحق فرود نمی آورد.

روحانی در دیدار سفیران کشورهای خارجی: انقلاب ایران برای تثبیت و استمرارش همواره به مردم متکی بوده است / هیچ کس تردید ندارد که فشار حداکثری آمریکا و تحریم آنها علیه تک تک مردم است / آنهایی که با تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران آشنا هستند می دانند که یک ملت بزرگ در برابر قلدری و سخن ناحق تسلیم نمی شودبه گزارش خبرداغ ، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه در دیدار سفیران کشورهای خارجی و روسای سازمان های بین‌المللی در تهران اظهار داشت: برای ما این ایام خاطرات بسیار مهم و سرنوشت سازی را یادآور می‌شود. چهل و یک سال قبل مردم بزرگ ایران که قرن‌ها از دیکتاتوری در این کشور خسته شده بودند و از فسادی که دامن حکمرانان را فراگرفته بود، از آینده جامعه انسانی عادلانه ناامید شده بودند و از دخالت‌های بیگانگان در امور کشور فرسوده شده بودند. در این شرایط ندای یک رهبر و عالم مورد اعتمادشان که مردم را به حرکت و انقلاب و سرنگونی یک رژیم پوسیده و فاسد و برقراری یک حکومت مردمی دعوت می کرد پاسخ مثبت دادند و انقلاب بزرگ و شکوهمند ایران را علیرغم میل همه قدرت‌های بزرگ آن روز جهان به پیروزی رساندند.

رییس جمهوری تاکید کرد: در طول ۱۶ سال مبارزه به پیروزی رسید، از سال ۴۱ تا ۵۷، خود انقلاب پایه و اساسش حرکت مردم نه حزب خاص، نه گروه خاص و نه بخشی از نیروهای مسلح بود. همه مردم ایران در کنار یکدیگر به خیابان آمدند و در برابر یک استبداد و حضور استعمار قیام کردند.

وی گفت: انقلاب بی تردید یک انقلاب کاملا مردمی بود و در چهل و یک سال پیش وقتی امام وارد کشور شد میلیون ها نفر در خیابان‌های تهران به استقبال امام آمدند، امام(ره) از فرودگاه تا بهشت زهرا روی امواج انسانی حرکت می کرد، این انقلابی که بر مبنای آرمان‌های ملی اهداف ملی حرکت خود را آغاز کرده بود برای تثبیت و و استمرارش همواره به مردم متکی بود.

رییس دولت دوازدهم ادامه داد: هر جا توطئه ای علیه نظام ما بود این مردم بودند که به صحنه آمدند و در برابر آن توطئه ایستادگی کردند. شرایط بسیار سخت جنگ ۸ ساله تحمیلی را مردم با حضور و اتحاد و ایثار پشت سر گذاشتند بدون این که هیچ قدرتی در دنیا به این مردم کمک کنند و بعد هم در همه مراحل ایستادگی مردم و اتحاد آنها بود که سربلندی این کشور و این مردم را به همراه داشت.


وی گفت: امروز در برابر یک تحریم ظالمانه، یک اقدام تروریستی از طرف آمریکا بر کل ملت ایران هستیم، هیچ کس تردید ندارد که فشار حداکثری آمریکا و تحریم آنها علیه تک تک مردم است. یعنی یک نفر در این تحریم استثنا نشده است. یک بیمار، یک ماده غذایی مورد نیاز مردم، هیچ قطعه ای از هواپیما برای سلامت پرواز استثنا نشده است. کاملا روشن است که تحریمی صد در صد غیرانسانی علیه تمام یک ملت است.


روحانی با تاکید بر این که در تاریخ چنین تحریمی کم سابقه است، گفت: آنها به این امید بودند که این فشار حداکثری اول دولت‌مردان را به زانو در می‌آورد و اگر دولت مردان ایستادگی کنند مردم را به زانو در بیاورد. در هر دو اشتباه کردند نه مردم ما در برابر این فشار خم شدند نه مسوولین و دولت مردان سر تواضع فرود آوردند.


رییس دولت تدبیر و امید افزود: آمریکایی‌ها فکر می کردند با این فشار حداکثری بر کل واردات و صادرات، بر زندگی مردم، آنها ناچارند تسلیم شوند یا به عنوان اعتراض به خیابان ها بیایند و به آمریکا چراغ سبز نشان بدهند.


رییس جمهوری یادآور شد: آنهایی که با این منطقه آشنا هستند و با تاریخ، تمدن و فرهنگ ایران آشنا هستند می دانند که یک ملت بزرگ در برابر قلدری و زور سخن ناحق و غلط و فشار ناروا سر تسلیم فرود نمی آورد.


روحانی خطاب به مسوولین و سفرای نمایندگی‌ها گفت: آمریکا در طول ۲۰ ماه گذشته روز به روز فشارش را بر مردم و کشور ما افزایش داده است. از ۸ ماه پیش به این طرف تمام شاخص های اقتصادی ما نشان می دهد که از ما از این تحریم سربلند بیرون آمدیم. تمام شاخص ها نشان می دهد از ۸ ماه پیش به این طرف آمریکایی ها صد در صد اشتباه کرده است.
ادامه دارد

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: