کد خبر: ۸۴۲۱۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸
تعداد بازدید: ۱۸۰
در گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی «سی‌اس‌آی‌اس» آمریکا تأکید شده است که ایران توان موشکی خود را بسیار دقیق‌تر گسترش داده و قادر به توقف فعالیت پایگاه‌های آمریکا در منطقه است.

ایران قادر به تعطیلی پایگاه‌های آمریکا در منطقه استبه گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه خبری المسیره،‌ مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی «سی‌اس‌آی‌اس» آمریکا با انتشار گزارشی تأکید کرده است که ایران توان موشکی خود را بسیار دقیق‌تر گسترش داده و قادر به توقف فعالیت پایگاه‌های آمریکا در منطقه است.

«ایان ویلیامز» در این گزارش نوشته است که حمله موشکی ایران به پایگاه «عین الاسد» در عراق در پاسخ به ترور شهید «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران پیامدهایی بیش از صرف یک حمله داشته که به دنبال وارد کردن خسارت نبوده است. 

در ادامه این گزارش آمده است: «این حمله بر توان سیستم‌های موشکی ایران برای تعطیلی عملیات نظامی آمریکا و متحدانش در منطقه تأکید می‌کند». 

گزارش مذکور تأکید کرده است: «دقت موشک‌های اصابت کرده به پایگاه عین الاسد نشان‌دهنده نمره بالا در مقیاس به اصطلاح خطای بالقوه، (معیار میزان دقت موشک‌ها در حمله به اهداف نظامی) است و تأکید می‌کند که تهران توانایی بالقوه‌ای برای متوقف کردن فعالیت نیروهای آمریکایی در منطقه دارد». 

ویلیامز تأکید کرده است که از همان ابتدای حمله ایران به پایگاه عین الأسد از آسیب نیروهای آمریکایی اطلاع داشته است به گونه‌ای که ۶۴ نظامی آمریکایی از پایگاه مذکور تخلیه شده و به دلیل آسیب مغزی تحت درمان قرار گرفتند و این رقم همچنان رو به افزایش است. 

دولت آمریکا در ابتدا وقوع خسارت و آسیب نیروهایش در پایگاه عین الاسد بر اثر حمله موشکی ایران را تکذیب کرد اما در ادامه ابتدا ناگزیر به اذعان به آسیب مغزی ۳۴ نفر از نیروهای ارتش شد. این رقم همچنان افزایش می‌باید. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: