کد خبر: ۸۴۲۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷
تعداد بازدید: ۱۹۴
بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی از ظهر تا عصر امروز ۱۹ بهمن شاهد طوفانی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در سطح برخی از مناطق استان قزوین خواهیم بود و مدیریت بحران نیز هشدار و توصیه‌های لازم را به دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها داده است.

احتمال وقوع طوفانی با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت در قزوینبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب نیوز، قدرت‌الله مهدیخانی، مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهار کرد: هواشناسی پیش‌بینی وزش باد با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را داده است بر همین اساس عصر روز گذشته جمعه ۱۸ بهمن جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران را برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها ازجمله هلال‌احمر، اورژانس و شهرداری‌های استان آمادگی لازم را دارند، ادامه داد: با توجه به اینکه در دهه فجر قرار داریم تابلوهای تبلیغاتی بسیاری در سطح شهر نصب شده است به همین جهت به شهرداری‌ها هشدار داده شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: پیش‌بینی هواشناسی علم پیچیده‌ای است و امکان خطا نیز وجود دارد ولی اگر یک درصد احتمال دهیم که پیش‌بینی درست باشد بنا بر وظیفه ذاتی خود در مدیریت بحران نسبت به پیشگیری اقدام می‌کنیم، در همین راستا به شرکت‌های آب، برق، گاز و شهرداری که تأسیسات دارند هشدار لازم داده شده است.

مهدیخانی هشدار داد: در صورت وزش باد شدید امکان خسارت به تأسیسات، بنرها، پوشش گلخانه‌ها، مخازن هوایی در روستاها و حتی سقوط کولرها وجود دارد.

محل دقیق طوفان در استان قزوین مشخص نیست

مهدی آخوندی، کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین نیز در گفت‌گو با ایسنا اعلام کرد: برای امروز از ساعت ۱۲ تا ۱۸ عصر پدیده غالب در سطح منطقه وزش بادهای شدید جنوبی خواهد بود که در برخی از نقاط استان احتمال رخداد طوفان با سرعت بیش از ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت وجود دارد و مشخص نیست که در کدام مناطق شاهد طوفان باشیم.

وی ادامه داد: از عصر امروز سامانه بارشی جدید وارد استان خواهد شد که تا روز سه‌شنبه شاهد بارش باران و برف در استان خواهیم بود. برای امروز و فردا بارش‌ها پراکنده خواهد بود ولی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه با شمالی شدن جریانات، بارش‌ به‌صورت برف خواهد بود و مناطق وسیع‌تری از استان را تحت پوشش قرار خواهد داد.

آخوندی خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته آبیک با منفی یک و رازمیان با ۲۰ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای استان بودند و دمای شهر قزوین نیز بین پنج و ۱۷ درجه سلسیوس در نوسان بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: