کد خبر: ۸۴۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۴
تعداد بازدید: ۱۲۹
یک نماینده مجلس گفت: فکر می‌کنم مجلس ایران مرحله به مرحله در حال تکامل یافتن است اما به شرطی که ما اجازه ظهور و بروز اختلاف‌نظرها و سلایق را در آن بدهیم.

مجلس ایران به شرط حضور سلایق مختلف به سمت تکامل است/ مجلس دهم در وزن‌کشی مسائل مختلف، جزو مجالس عاقل بودبه گزارش خبرداغ، علی ابراهیمی در گفت‌وگو با ایلنا در بیان ارزیابی خود از جناح‌بندی‌های سیاسی مجلس آینده گفت: در این باره بهتر است در ابتدا نگاهی به مجلس دهم هم داشته باشیم. تحلیلی که من از مجلس دهم دارم این است که یک مجلس متوازنی است که از نظر تنوع تخصص‌ها و توازن سلیقه‌های سیاسی جزو مجلس‌های متوازن بود.

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: فراکسیون‌های سیاسی که در مجلس دهم فعالیت می‌کنند تقریبا از نظر تعداد مساوی بودند و این یک خاصیت بسیار جالبی را به مجلس داده بود که سرنوشت طرح‌ها و لوایح و استیضاح‌ها و موضوعاتی از این دست که به صحن می‌آمد از قبل قابل پیش‌بینی نبود و باید تلاش می‌کردند که بابت آن رای بگیرند.

نماینده مردم شازند تصریح کرد: مجلس دهم به نظر من مجلس عاقلی بود که درست تصمیم گرفت و درست عمل کرد و علیرغم وجود تنوع سلایق و وجود اختلاف نظرهای سیاسی نهایتا در وزن‌کشی در مسائل مختلف، جزو مجالس عاقل بود.

ابراهیمی با اشاره به کارآمدی مجلس دهم گفت: از این نظر متاسفانه عملکرد بعضی از شوراها و نهادها به عنوان شورای مشورتی و شورای اقتصادی‌ به یک شکل کارکرد مجلس دهم را تحت‌الشعاع قرار داد. اما من فکر می‌کنم مجلس ایران مرحله به مرحله در حال تکامل یافتن است اما به شرطی که ما اجازه ظهور و بروز اختلاف‌نظرها و سلایق را در آن بدهیم.

وی درباره ساختار سیاسی مجلس بعدی گفت: نمی‌توان پیش از شکل‌گیری مجلس یازدهم قضاوتی درباره آن داشت چون اگر تنوع تخصص‌ها و نظرهای سیاسی متضاد در حد قابل قبول باشد مجلس خودش بر خودش نظارت و پایش می‌کند و نظرات مختلف در جلسات آن مطرح می‌شود و موافقان و مخالفان سعی می‌کنند یکدیگر را مجاب کنند که این خودش به سمت تکامل رفتن است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس دهم گفت: با لیستی که ما سراغ داریم فکر می‌کنم نگاه اصلاح‌طلبی در مجلس یازدهم از نظر تعداد کمتر باشد؛ از نظر کیفیت اما فعلا نمی‌توان قضاوتی کرد ولی مهم این است که نمایندگانی به مجلس راه پیدا کنند که شهامت اظهارنظر و بیان مشکلات را داشته باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: