کد خبر: ۸۴۲۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۹
تعداد بازدید: ۲۲۲
بیژن حیدری به‌عنوان داور دربی امروز انتخاب شد تا دومین قضاوت در حساس‌ترین دیدار فوتبال ایران را تجربه کند.

خسروی: حیدری، انتخاب شخص ممبینی بودبه گزارش خبرداغ به نقل از فرهیختگان: بیژن حیدری به‌عنوان داور دربی امروز انتخاب شد تا دومین قضاوت در حساس‌ترین دیدار فوتبال ایران را تجربه کند. نکته قابل‌توجه اینکه قبل از بیژن حیدری، 3 بار دیگر داوری به نام داود حیدری در سال‌های دور قضاوت این دیدار را برعهده داشت تا این پنجمین دربی تاریخ با قضاوت حیدری‌ها باشد! درخصوص داور این دیدار و آخرین شرایط حاکم بر قاضی این میدان بزرگ با کسی به گفت‌وگو نشستیم که خودش 5 بار حضور در این دیدار به‌عنوان ناظر و کمک‌داور را تجربه کرده و امروز یکی از کارشناسان خبره و مجرب داوری ایران به شمار می‌رود. گفت‌وگو با علی خسروی را در زیر می‌خوانید.

دوباره بیژن حیدری برای قضاوت در دربی انتخاب شد. نظر شما چیست؟

سیاست ممبینی به‌عنوان رئیس کمیته داوران برای این دیدار انتخاب داوران بین‌المللی بود تا داوران جوان و کم‌تجربه. من هم به‌عنوان رئیس کمیته داوران استان همدان از انتخاب یک داور همدانی برای این دیدار خوشحالم.

برخی هواداران استقلال نسبت به انتخاب حیدری انتقاداتی را مطرح کرده‌اند.

در هر صورت این انتقادات براساس ذهنیت‌هایی است که از بازی‌های قبلی به وجود می‌آید. اما داوران ما از لحاظ انسانی و فنی به قدری قوی هستند که نباید این مسائلی را که مطرح می‌شود، جدی گرفت. مطمئن باشید هیچ ‌داوری نمی‌خواهد طوری قضاوت کند که برایش بحث‌برانگیز باشد تا به تبع آن خودش زیر سوال برود. انتخاب داور دربی براساس تصمیمات کلانی است که گرفته می‌شود و باید به آنها احترام گذاشت.

درخصوص این دیدار بزرگ، مثل سایر مسائل دیگر آیا امکان دارد که داور هم از سوی برخی افراد دیگر در خارج از فدراسیون فوتبال انتخاب شود؟

شاید در گذشته به این شکل بوده باشد و افراد دیگر در این خصوص نظر می‌دادند و تصمیم می‌گرفتند، اما الان انتخاب بیژن حیدری با تشخیص شخص ممبینی صورت گرفته است.

دربی برای بازیکنان دو تیم با سایر بازی‌ها متفاوت است. این امر درخصوص داوران هم صدق می‌کند؟

نمی‌شود گفت این دیدار فرقی ندارد. اتفاقا خیلی هم فرق دارد، چون نگاه همه حتی کسانی که فوتبالی هم نیستند مثل مدیران سیاسی و فرهنگی، پزشکان و... هم به این دیدار است. از نظر من دربی یک بازی ملی به شمار می‌رود و جزء 2 دیدار برتر آسیا محسوب می‌شود و یک رقابت 50 ساله و حساس که نگاه همه به آن است.

چه توصیه‌ای برای بیژن حیدری دارید؟

به نظرم او به غیر از داوری باید یک مدیر توانمند باشد و باید شاکر و خوشحال باشد که برای دومین بار دربی را قضاوت می‌کند. سعی کند تمام قوانین را عادلانه اجرا کرده و تمامی تصمیماتش برای دو تیم باید یک‌جور باشد و اولین نفری باشد که به توپ می‌رسد. در این بین همکاری سرمربیان دو تیم با داور نیز بسیار مهم است. آنها باید سعی کنند به نیمکت خود آرامش بدهند، چون رفتار نیمکت‌های دو تیم روی بازی و جو ورزشگاه به صورت مستقیم تاثیرگذار است. مربیان دو تیم باید احساس را در خود بکشند و به وظیفه خود عمل کنند.

داود حیدری هم قبلا 3 بار این دیدار را قضاوت کرده. از او خاطره‌ای دارید؟

انسان بسیار باشخصیت و توانمندی بود و در یک جمله یک انسان کامل و اسطوره بود. بسیار مهربان و قدرتمند و یک معلم ورزش تمام‌عیار. زمانی که حیدری ناظر بازی‌هایم بود از رفتارش لذت می‌بردم و یادم می‌آید در همان کودکی که قضاوت‌های او را دنبال می‌کردم، هر دو تیم در پایان بازی از داوری او رضایت داشتند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: