کد خبر: ۸۴۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴
تعداد بازدید: ۳۲۲
یک متخصص گوارش و بیماری‌های داخلی با اشاره به این‌که نوشیدن چای داغ عامل بسیاری از سوءهاضمه‌هاست، گفت: توصیه ما به افرادی که به خوردن چای عادت دارند این است که چای را به صورت کمرنگ مصرف کنند.

اگر می‌خواهیدبه سوءهاضمه دچارنشوید چای را داغ ننوشیدبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب نیوز، اکبر خسروی اظهار کرد: بسیاری از سوءهاضمه‌ها و بیماری‌های دستگاه گوارش براثر نوشیدن چای داغ است.

وی ادامه داد: توصیه ما به مردم این است که چای کمرنگ مصرف کنید و هر نوع نوشیدنی را داغ مصرف نکنید چراکه زمینه سرطان معده و مری ایجاد می‌شود.

 

خسروی با اشاره به این‌که برخی از افراد به خوردن چای عادت دارند، عنوان کرد: توصیه ما به این افراد این است که تعداد وعده‌های چای را کم کرده و آن‌را داغ داغ نخورید و حتی‌الامکان از چای داخلی استفاده کنید چراکه مواد افزودنی آن کم است.

این متخصص گوارش و بیماری‌های داخلی تصریح کرد: در فرهنگ ما از قدیم‌الایام تاکنون خوردن چای به صورت لب‌سوز و قندپهلو در خانه‌ها مرسوم بوده، در صورتی که خوردن قند زیاد باعث ایجاد کبد چرب و چای داغ باعث سوختن مری و معده و فراهم‌سازی زمینه سرطان می‌شود.

وی با اشاره به این‌که نفخ و باد شکم از علائم روده تحریک‌پذیر است، بیان کرد: بیماری دیگری مانند سلیاک داریم که در آزمایشات مشخص نیست و در آن افراد به گندم حساس هستند.

خسروی با اشاره به این‌که سه ماده غذایی شیر، نوشیدنی گازدار، حبوبات و گندم در بدن ما نفخ ایجاد می‌کند، اضافه کرد: گاهی اوقات روده سروصدا دارد که دلیل آن تحرکات روده‌ای است.

این متخصص گوارش و بیماری‌های داخلی تأکید کرد: ورم و نفخ معده به ویژه در سنین بالا بسیار جدی است و باید مورد بررسی قرار بگیرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: