کد خبر: ۸۴۱۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۴
تعداد بازدید: ۱۹۹
حجت الاسلام شهریاری خبر داد؛
نشست خبری حجت‌الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی و رییس کارگروه تقریب مذاهب ستاد گرامیداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد.

رونمایی از بیانیه گام دوم جمهوری اسلامی در حوزه بین‌الملل/ باید نشان دهیم که همه مذاهب اسلامی می‌توانیم در کنار هم زندگی کنیمبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، حجت الاسلام شهریاری در ابتدای این نشست در سخنانی به تاسیس حکومت اسلامی توسط پیامبر اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: حکومت پیامبر اسلام(ص) بر مبنای وحی و سنت نبوی در مدینه تاسیس شد و این آموزه که از ایشان برای ما به ارث رسید در دوران انقلاب اسلامی توسط امام‌ خمینی(ره) با استفاده از نظریه ولایت فقیه تئوریزه شد و قانون اساسی برای جمهوری اسلامی ایران ایجاد شد.

وی ادامه داد: این تاسیس انقلابی ریشه در توکل و اعتقاد حضرت امام به خداوند متعال داشت که ایشان با بهره‌گیری از اقتداری که در خود به دلیل اتصال به قدرت الهی احساس می‌کردند توانستند نظام سرسپرده شاهنشاهی را سرنگون کنند و آن سخنان تاثیرگذار را در بهشت زهرا بیان کردند که «من دولت تعیین می‌کنم، من به واسطه اینکه ملت مرا قبول دارد دولت تعیین می‌کنم» که این سخنان ایشان دو وجهه را می‌رساند نخست شخصیت مقتدر و الهی امام بود که به قدرت الهی اتکا داشتند و وجهه دوم این بود که امام احساس قدرتی که با اتصال به قدرت الهی دارند را در مدت کمتر از ده روز به ملت انتقال داد و به ملت این حس را داد که می‌تواند نظام سلطنت را سرنگون کند .

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه خطرنشان کرد: در سال‌های بعد از رحلت امام بزرگوار توانستیم در این سال‌ها با رهبری و تدبیر مقام معظم رهبری جمهوریت و اسلامیت را پیوند بزنیم و مرزهای انقلاب اسلامی را به مرز سرزمین‌های اشغالی برسانیم یعنی انقلاب خود را در منطقه صادر و ترویج کردیم که انگیزه اصلی فشارها و تحریم‌های استکبار همین است تا از پیشرفت و توسعه انقلاب جلوگیری کند و اجازه ندهد این انقلاب برای کشورهای دیگر الگو شود.

رییس کارگروه تقریب مذاهب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های این گارگروه در دهه فجر اشاره کرد و ابراز داشت: مهمترین برنامه ما در روز ۲۲ بهمن خواهد بود که موفق خواهیم شد تا معماری جدیدی را برای مجمع تقریب مذاهب اسلامی عرضه کنیم، به عبارت دیگر ما بیانیه گام دوم جمهوری اسلامی را در حوزه بین‌الملل عرضه می‌کنیم، بیانیه‌ای که در ۴۰ سال آینده الگو قرار گیرد.

وی ادامه داد: برگزاری سلسله نشست‌ها و همایش‌ها در حوزه وحدت و تقریب میان مذاهب اسلامی در سطح مراکز آموزش عالی، مساجد و مدارس از دیگر برنامه این کارگروه است که بالغ بر ۸۱ همایش و نشست تقریبی در حوزه وحدت و تقریب برگزار می‌شود، ما باید نشان دهیم که می‌توانیم همه مذاهب اسلامی در کنار هم زندگی کنیم و حقوق یکدیگر را رعایت کنیم، نکته دیگر در چارچوب اهداف بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سلسله نشست‌های توجیهی و تبیینی را با هدف تببین دستاوردهای انقلاب اسلامی در مراکز فرهنگی اهل سنت و مراکز آموزش عالی داشتیم.

حجت الاسلام شهریاری با تاکید بر اینکه رفتارهای ملت ما باید مبتنی بر اسلام باشد، تصریح کرد: موضوع دیگر این است که ما باید ملتی اسلامی باشیم و رفتارهایی که از ما بروز می‌کند دارای الگوهای ایرانی اسلامی باشد به همین مناسبت ما الگوی سبک زندگی ایرانی اسلامی را تدوین کردیم و با هدف آموزش و ترویج آن در مراکز فرهنگی اهل سنت تا کنون ۱۴ جلسه برگزار شده است. از سوی دیگر با رویکرد تقویت روحیه برادری و جلوگیری از ایجاد مناقشه و نزاع در فضاهای دانشگاهی، کانون‌های دانشجویی تقریب مذاهب اسلامی را افتتاح کردیم و دنبال این هستیم که از افتراق‌ها و مسائلی که منجر به مناقشه و با نزاع شود، پیشگیری کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود بر اهمیت تکریم خانواده‌های شهدا اشاره کرد و اظهار داشت: در ایام دهه فجر، دیدار و تجلیل از خانواده‌های شهدا به ویژه خانواده شهدا و ایثارگران اهل سنت را در برنامه‌ها قرار دادیم، همچنین برنامه‌ای برای معرفی و تقدیر از شخصیت‌های تقریبی که امسال هم معرفی خواهند شد، داریم و باید این نوید را بدهم که در تلاش هستیم تا نشانی به عنوان نماد تقریب مذاهب اسلامی طراحی کنیم و از کسانی که بیش از ده سال در این حوزه فعالیت علمی، پژوهشی، آموزشی و ... داشته باشند ، با اهدای این نشان تقدیر شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: