کد خبر: ۸۴۱۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
تعداد بازدید: ۱۷۴
رییس کل بانک مرکزی گفت: میزان دارو و ملزومات پزشکی که توسط بانک مرکزی تأمین ارز و در ۱۰ماههٔ امسال وارد کشور شده؛ بیش از چهارمیلیارد دلار است که دو هزار برابر حجم واردات انجام شده از کانال مالی سوییس بود.

واکنش همتی به سخنان سفیر سوییس: دارو ۲۰۰۰ برابر بیش از کانال مالی سوییس وارد ایران شدبه گزارش خبرداغ ، «عبدالناصر همتی» در واکنش به نمایش داروی وارداتی بوسیله شرکت های سوییسی توسط سفارت این کشورتأکید کرد: ایران برای این بخش از امور ضروری کشور وابسته به تصمیم ها و اقدام های دیگران نیست.

همتی تاکید کرد: یک‌سال و نیم گذشته نیز آمریکا حداکثر تلاش خود برای جلوگیری و اختلال در روند واردات دارو برای بیماران کشورمان انجام داد.

 

رییس کل بانک مرکزی افزود: موضوع اعلام صدور مجوز توسط آمریکا برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی نشان می دهد که باوجود ادعای آمریکا مبنی بر تحریم نبودن دارو و اقلام بشردوستانه، این اقلام عملا توسط آمریکا تحریم شده؛ زیرا در غیر این صورت دیگر نیازی به مجوز نداشت.

همتی خاطرنشان کرد: اکنون براثر تلاش های انجام شده توسط بانک مرکزی و سایر دستگاه ها، با این تحریم ها مقابله شده و داروهای مورد نیاز مردم تا کنون تامین و این روند در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: