کد خبر: ۸۴۱۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
تعداد بازدید: ۳۷۰
نماینده تبریز گفت: به عقیده من مجلس دهم مجلسی است که باعث شد دست مجلس‌های بعدی بسته شود، اگرچه تصویب لوایح مهمی مانند CFT و پالرمو را انجام داد اما در مقاطع زیادی درخصوص تنزل شأن و جایگاه خود کوتاه آمد.

مجلس دهم باعث شد دست مجالس‌ بعدی بسته شود/ به عملکرد فراکسیون امید نمره ۱۲ می‌دهم/ مجلس به جمهوریت نظام سیلی زدبه گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، شهاب‌الدین بی‌مقدار عضو حزب اراده ملت و نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو ظهر امروز در نشست خبری این حزب، گفت: در دوره اول و دوم هم سابقه نمایندگی مردم را هم دارم، در آن زمان شورای نگهبان تنها بر مجلس و مصوبات آن نظارت می‌کرد و خبری از نظارت استصوابی نبود البته اکنون حتی از نظارت استصوابی هم گذشته است.

وی ادامه داد: در انتخابات دوره دهم فضایی ایجاد شد که طیف گسترده‌ای از مردم پای صحنه انتخابات آمدند اما باید بدانیم که در شهرستان‌ها نماینده‌ براساس لیست، جناح و مرام سیاسی انتخاب نمی‌شود، بیشتر توانمندی‌های فردی کاندیدا در انتخابات تاثیرگذار است.

بی‌مقدار در ادامه به کارنامه لیست امید و مجلس دهم اشاره کرد و اظهار داشت: زمانی که مجلس دهم شکل گرفت، امیدواری خیلی زیادی وجود داشت اما کم کم کسانی که با ائتلاف امیدی‌ها به مجلس آمده بودند، جدا شدند و فراکسیون مستقلین تشکیل دادند و تعداد اعضای فراکسیون امید کم شد.

وی ادامه داد: به عقیده من مجلس دهم مجلسی است که باعث شد دست مجلس‌های بعدی بسته شود، اگرچه تصویب لوایح مهمی مانند CFT و پالرمو را انجام داد اما در مقاطع زیادی درخصوص تنزل شأن و جایگاه خود کوتاه آمد، از یکسو مجمع تشخیص مصلحت نظام عملاً تبدیل به نهاد قانونگذار شد، از سوی دیگر شورای هماهنگی سران سه قوه تشکیل شد و کاملا مجلس را از دور خارج کرد و حتی نمایندگان مجلس هیچ اعتراضی هم نکردند، مجموعه این مسائل باعث شد که مجلس به جمهوریت نظام سیلی بزند.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در ادامه به تاخیر دولت در ارائه لایحه جامع انتخابات، اظهار داشت: دولت قانون جامع انتخابات را دیر به مجلس فرستاد اما ما آن را با لایحه استانی شدن انتخابات تلفیق کردیم، آقای مطهری پیشنهاد کرد تحقیقات محلی مرجع تصمیم درخصوص صلاحیت افراد نباشد، که متاسفانه این لایحه به سرانجام نرسید.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد نمایندگان به مجلس آسیب زده است، خاطرنشان کرد: مجلس از ریا آسیب فراوان دیده است، بسیاری از نماینده‌ها حرفی که در جلسات خصوصی می‌زنند با حرفی که پشت تریبون می‌زنند تفاوت زیادی دارد.

بی‌مقدار در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در خصوص یک اشکال در قانون صادرات و واردات نامه‌ای به سران سه قوه نوشتم اما هیچ کس حاضر به امضای این نامه نشد، در حالی‌که آن نامه یک کار غیر کارشناسی بود که در نتیجه‌ آن نامه‌ای که نوشتیم اصلاح شد اما کسی حاضر نشد یک نامه به شورای هماهنگی سران قوا را امضا کند.

وی ادامه داد: در خصوص لایحه بودجه هم شرایط مشابه موارد دیگر است، جای دیگری بریده و دوخته شده است و شاید در بهترین حالت مجلس بتواند دو دکمه به آن اضافه کند.

عضو حزب اراده ملت در بخش پایانی سخنان خود، اظهار داشت: من هم به عملکرد مجلس و هم به فراکسیون امید ۱۲ می‌دهم، مجلس نتوانست دغدغه‌های مهم مردم را پیگیری و حل کند، دغدغه اصلی مردم معیشت و حق حاکمیت آن‌ها بر سرنوشت خودشان است، اما در کنار عملکرد کمرنگ فراکسیون امید، آقای روحانی هم در دوره دوم چندان به مسأله جمهوریت تکیه نکرد و اتکای او بیشتر به شخص خودش بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: