کد خبر: ۸۴۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۲
تعداد بازدید: ۱۸۹
اینترسپت بررسی کرد؛
اینترسپت در گزارشی به سیاست ترامپ در مورد ایران پرداخت و نوشت: درصورت انتخاب دوباره ترامپ احتمال بروز درگیری‌های نظامی جدی‌ میان ایران و آمریکا و حتی بروز جنگی ناخواسته افزایش خواهد یافت.
درصورت انتخاب دوباره ترامپ احتمال بروز درگیری‌ نظامی میان ایران و آمریکا افزایش می‌یابدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا ،دولت ترامپ دولتی رویایی برای تندرو‌های آمریکایی است به خصوص زمانی که ترامپ به طور یکجانبه از برجام خارج شد و سیاست فشار حداکثری، تحریم و فشار سیاسی و اقتصادی را علیه ایران اعمال کرد.

تنش میان دو کشور در ماه گذشته با ترور سردار  سلیمانی به اوج خود رسید. هنوز مشخص نیست که این تنش به کجا می‌رسد . بسیاری از چهره‌های دولت ترامپ یک ایده‌آل دارند و آن هم تغییر نظام در ایران است. رویایی که تحقق آن بعید به نظر می‌رسد. اما، ایران کشوری بزرگ با ۸۰ میلیون نفر جمعیت است ورود مستقیم نیرو‌های ارتش امریکا به ایران هم گزینه‌ای غیرقابل تحقق است. 

به نقل از اینترسپت، هیچ گزینه‌ای برای تغییر نظام در ایران وجود ندارد. این تغییر ایران تنها باعث هرج و مرج، نزاع و درگیری و بی‌ثباتی بیش‌تر در خاورمیانه می‌شود و بی‌نتیجه خواهد بود.
 
به نظر می‌رسد که دولت ترامپ سیاست نادرستی را در قبال ایران دنبال می‌کند. مقام‌های دولت ترامپ اخیرا پیشنهاد توافق هسته‌ای جدید را به ایران ارائه کرده‌اند. به نظر نمی‌رسد این پیشنهاد جدی باشد. برجام به دنبال سال‌ها مذاکره جدی به دست آمد ترامپ در حالی خود را متمایل به دیپلماسی نشان می‌دهد که در واقع به اقداماتی پنهان و آشکار علیه ایران دست می‌زند.

«الی گرانمایه» پژوهشگر در شورای روابط خارجی اروپایی در این باره می‌گوید: معتقدم که افرادی که مجری این سیاست هستند در واقع خواستار تضعیف ایران و ایجاد بی‌ثباتی در ایران هستند و در واقع نمی‌خواهند ایران را به میز مذاکره بیاورند عدم صدور ویزا برای ظریف هم نشانه دیگری از آن است که دولت آمریکا واقعا علاقه‌ای به روش دیپلماتیک ندارد. درصورت انتخاب دوباره ترامپ احتمال بروز درگیری‌های نظامی جدی‌ میان ایران و آمریکا و حتی بروز جنگی ناخواسته افزایش خواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: